Agencja interaktywna czy freelancer? - Agencja Interaktywna - Pixelwork.pl

Agencja interaktywna czy freelancer?

Avatar
Dominik Jarnot  16 Sty, 2020   

Znudzony cztaniem monotonnych artykułów? Wypłenij krótki formularz, a bezpłatną wycenę otrzymasz jeszcze dziś! :) Wypełnij formularz

Istnieje wiele firm, które wolą zlecać część swoich zadań związanych z marketingiem lub reklamą. Często szukając wykonawców zastanawiają się, czy wybrać agencję interaktywną, a może freelancer’a? Oba rozwiązania posiadają swoje wady jak i swoje zalety, które warto wiedzieć.

Agencja należy do prostego wyboru, jeśli nasza kampania jest rozbudowana. Agencje posiadają wiele osób, które mogą sprostać zadaniom. Dysponują licznymi zasobami kontaktów na rynku przy tworzeniu np. banerów. Gwarantuje ciągłość prac, zwłaszcza przy długoterminowych zgłoszeniach. Nad kampanią pracuje grupa ludzi, więc jeśli jednej osoby nie będzie przy projekcie przez jakiś czas, to prace nie zostaną wstrzymane. Zespołowi łatwiej jest wymyślać kreatywne sposoby, dzięki różnym doświadczeniom członków.

Do głównej wady wyboru agencji może okazać się koszt świadczonych usług. Uzasadnione jest to, że praca grupy specjalistów tworzy koszty. Znaczną kwotą do zapłacenia jest koszt organizacyjny, administracyjny i zarządu. Warto wiedzieć, że spotkania zespołowe, pomysłowość, projekty kampanii płaci sam klient. Drugim problemem może się okazać czas realizacji zlecenia. Przeważnie efekt finalny jest poprzedzany przez wiele spotkań i pomysłów. Przy długoterminowych kampaniach nie stanowi to żadnego problemu, lecz jeśli wymagana jest szybka reakcja, to współpraca z agencją może okazać się kłopotliwa.

Co w przypadku freelancera?
Przy wyborze freelancera również może istnieć problem w jego wyborze. Na rynku można znaleźć profesjonalistów i studentów, którzy chcą sobie dorobić. Profesjonaliści dbają o swojego klienta, gdyż od tego zależy ich dobry wizerunek i przyszłość. Jeśli wybór padnie na studenta, trzeba mieć na uwadze, że taka osoba może okazać się nieprofesjonalna.

Zaletą wybrania freelancer’a może się okazać cena i termin wykonania zlecenia. Osoba, która pracuje dla siebie nie posiada dodatkowych kosztów, związanych np. z opłacaniem biura. Do pracy wystarcza przeważnie komputer i dostęp do Internetu. Dlatego usługi Freelancer’a wydają się być znacznie tańsze, niż praca agencji.

Nie powinno się uważać na tym etapie, iż osoba, która życzy sobie mniej za swoje usługi, świadczy ich gorszą jakość. Freelancer może posiadać swoje doświadczenia przykładowo ze stanowiska, które kiedyś obejmował w firmie, a teraz działa na swoją rękę. Nawet wiele agencji współpracuje ze stałą grupą freelancerów przy realizacji prac. Także jeśli zamawiając usługę u freelancera, który posiada bogate portfolio, możemy liczyć się z jakością podobną co do agencji.

Freelancer’om do pracy sprzyja elastyczność współpracy z klientem. Sam podejmuje decyzje i organizuje grafik, przez co efektywniej i szybciej wykonuje zlecenia. Ale też mamy pewność, że ta sama wykona nam określone zadanie. Inaczej niż w agencji, gdyż wiele osób może wykonywać jedno zlecenie.

Do największej wady współprac z freelancer’em należy brak pewności, którą mamy, że wykonane zostanie zlecenie. Przeważnie każdy freelancer działa na swoją rękę, przez co w razie wypadku nie ma drugiej osoby, która by go zastąpiła. Dla takiego klienta może to stanowić ogromny problem z deadline takiego projektu. Co warte wiedzy to fakt, iż część freelancer’ów nie odprowadza VAT-u, co wiąże się z brakiem faktury za wykonaną usługę.

Jeśli jesteśmy pewni, że najlepszym wyborem dla nas jest agencja interaktywna, to nasza agencja PixelWork.pl prowadzi działania związane marketingiem internetowym. Zapraszamy serdecznie do odwiedzenia naszej oferty pod linkiem: Link do oferty marketingu internetowego. Podane ceny są orientacyjne, do każdego klienta podchodzimy indywidualnie. Zapraszamy również do kontaktu z nami.


Avatar
Dominik Jarnot [email protected]
Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz w przemyśle poligraficznym. Został po raz pierwszy użyty w XV w. przez nieznanego drukarza do [...]
Spodobał Ci się nasz artykuł? Daj o sobie znać!
0,00 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (0)