Bert - najnowszy algorytm Google - Agencja Interaktywna - Pixelwork.pl

Bert – najnowszy algorytm Google

Avatar
Dominik Jarnot  16 Sty, 2020   

Znudzony cztaniem monotonnych artykułów? Wypłenij krótki formularz, a bezpłatną wycenę otrzymasz jeszcze dziś! :) Wypełnij formularz

BERT czyli najnowszy algorytm Google, który stanie się rewolucją w 2020r. Został on stworzony w celu lepszego spersonalizowania słów kluczowych. Można rzec, że jest to jedna z największych aktualizacji wprowadzonych przez firmę Google.

Zamysł działania BERT`a
Bert (Bidirectional Encoder Representations from Transformers) to technika Google oparta na sieci neuronowej. Jej zadaniem jest interpretowanie wszystkich słów wpisanych w wyszukiwarkę, jako sensownych zdań. Dotychczas wyszukiwarka działała na zasadzie wpisywanych fraz, które wyszukiwarka interpretowała i przekierowywała nas na wybrane słowa kluczowe. Nie były brane pod uwagę przyimki a także przypadki, co nijako wpływało na wyniki wyszukiwania.

Kiedy BERT jest stosowany?
Google, w jednym z najnowszych wpisów, poinformował nas, iż BERT pomaga lepiej zrozumieć kontekst słów podczas wyszukiwania. Dzięki tej technologii, użytkownicy mają większą możliwość spersonalizowania swoich zapytań. Jest to genialne rozwiązanie patrząc na fakt, iż wpłynie to pozytywnie na wyniki wyszukiwania.

Jeden z przykładów przedstawia wyniki wyszukiwania na zapytanie „Can you get medicine for someone pharmacy (Czy możesz dostać lekarstwo dla kogoś w aptece)”. Wcześniej takie zapytanie byłoby bardzo okrojone, gdyż dużo z tych słów nie byłoby brane pod uwagę, podczas weryfikowania wyników wyszukiwania. Dziś BERT potrafi zinterpretować to zapytanie jako zdanie i wie, że chodzi o odebranie lekarstwa dla bliskiej osoby.

Kolejny przykład przedstawiony przez Google to zapytanie „Parking on a hill with no curb (Parkowanie na wzgórzu bez krawężnika)”. Takie zapytanie mogło wywołać potężne zamieszanie w algorytmie, co przyczyniło się na błędne wyniki wyszukiwania. Dlaczego tak się stało? Ponieważ Google przywiązało zbyt dużą uwagę na słowa „krawężniki”. W tym przykładzie słowo „nie” było bardzo istotne, natomiast zostało ono błędnie zinterpretowane i wykluczone z zapytania. W efekcie końcowym dostaniemy inne wyniki, niż się spodziewaliśmy.

Jak to wpłynie na SEO?
Dużo osób, w szczególności copywriter`ów, chwyta się za głowę widząc nowy algorytm Googla. Przez złe interpretowanie nowej technologii, większość ludzi twierdzi, iż negatywnie odbije się on na SEO. Czy wpłynie on na pozycjonowanie strony? Google twierdzi, iż SEO nie będzie miało bezpośredniego wpływu na wyniki wyszukiwania. „Pisz treści dla użytkowników, tak jak zawsze”. Z takim stwierdzeniem spotkali się odbiorcy oczekując odpowiedzi na to pytanie.

Podsumowanie
BERT czyli technologia wprowadzona przez Google, ma na celu lepsze zrozumienie zapytania, by wyświetlać trafniejsze wyniki. Słowa wpisywane w wyszukiwarkę będą interpretowane jako zdania. Dotychczas wszystkie przyimki (za, na, do) oraz niektóre zaprzeczenia nie były brane pod uwagę. Dzięki temu zabiegowi, żadne słowo nie zostanie pominięte, a wyniki wyszukiwania będą zadowalały każdego użytkownika. W wielkim skrócie wyszukiwarka nareszcie będzie rozumiała każdy kontekst zdania.


Avatar
Dominik Jarnot [email protected]
Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz w przemyśle poligraficznym. Został po raz pierwszy użyty w XV w. przez nieznanego drukarza do [...]
Spodobał Ci się nasz artykuł? Daj o sobie znać!
0,00 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (0)
KORONAWIRUS W POLSCE – PIXELWORK dla bezpieczeństwa Klientów i pracowników wstrzymuje działalność

Z uwagi na bieżącą sytuację epidemiologiczną oraz w związku z ogłoszeniem na terenie Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 14 marca 2020 r. stanu zagrożenia epidemicznego, w celu przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się SARS-CoV-2 oraz zabezpieczenia zdrowia i życia naszych Klientów i Pracowników, PIXELWORK od dnia 16.03.2020 r. do odwołania wstrzymuje prowadzoną działalność.

Zamknij