Co to jest link? - Agencja Interaktywna - Pixelwork.pl

Co to jest link?

Avatar
Dominik Jarnot  16 Sty, 2020   

Znudzony cztaniem monotonnych artykułów? Wypłenij krótki formularz, a bezpłatną wycenę otrzymasz jeszcze dziś! :) Wypełnij formularz

W marketingu internetowym warto znać pojęcie linku. Wedle definicji link to nic innego jak hiperłącze. Hiperłączem jest element służący do nawigowania. To odnośnik, który ma ułatwić przemieszczanie się pomiędzy dokumentami, bądź w ich obrębie. Linki to elementy rozłożone na stronie, których zadaniem jest odesłanie nas w inne miejsce. Albo głębiej w naszą stronę, albo gdzieś na stronę zewnętrzną.

Wśród linków wyróżniamy ich 4 typy:

Linki zewnętrzne – to takie, które wyprowadzają nas na inną stronę internetową niż nasza.

Linki wewnętrzne – to linki przeciwne do zewnętrznych. Pozwalają nam poruszać się w obrębie naszej strony.

Linki dofolllow – są to najbardziej pożądane linki w dziedzinie SEO. Dzięki atrybutowi „dofollow” w kodzie HTML oddziałujemy na algorytm przeglądarki. Ten atrybut pokazuje wysoką wartość konkretnego źródła linków. Zalecany jest dla strony, do której nas odsyła.

Linki nofollow – Tak samo jak atrybut dofollow, jest on dodany do kodu HTML. W przeciwieństwie do atrybutu dofollow, nofollow oznacza, że link nie jest istotny w takim stopniu, żeby mógł dzielić się z nim siłą strony odsyłającej. W kwestii pozycjonowania taki link może wydawać się jako bezużyteczny. Lecz jest to kwestia sporna. Z uwagi, iż linki nofollow tworzą naturalny profil linków na naszej stronie internetowej.

Backlinki czyli linki zewnętrzne to jeden z głównych czynników, które wpływają na ranking w wyszukiwarce Google. Jeśli ktoś zdecyduje się skierować do nas link, to znaczy że nasza treść go zaciekawiła i znalazł u nas konkretną wartość. Dla algorytmu to alarm, że na naszej stronie znajdują się wartościowe treści.

Linkiem graficznym może być obraz, który przeniesie nas do docelowej strony. W dobrze prowadzonych serwisach takie grafiki mają możliwość wprowadzenia atrybutu tekstu alternatywnego „alt”. W takim miejscu można dodać słowo kluczowe, na które pozycjonujemy naszą stronę internetową.

Anchor text to link zakotwiczony pod treścią widoczną dla użytkowników. Google preferuje naturalność dlatego zaleca się stosować je sposobem różnorodnym. Stosując anchory należy zadbać o otoczenie, w którym je osadzamy. W przypadku, gdzie w pobliżu znajdują się frazy związane ze słowem kluczowym to wartość takiego linka rośnie.

Jeżeli chcemy, by nasza poznana wiedza o linkach przekształciła się w praktykę, to warto skorzystać z usługi agencji interaktywnej Pixelwork.pl. Nasza firma zajmuje się działaniami w pozycjonowaniu stron internetowych. Szczegółowa oferta dostępna jest na: Link do oferty pozycjonowania stron. Serdecznie zapraszamy do kontaktu z nami.


Avatar
Dominik Jarnot [email protected]
Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz w przemyśle poligraficznym. Został po raz pierwszy użyty w XV w. przez nieznanego drukarza do [...]
Spodobał Ci się nasz artykuł? Daj o sobie znać!
0,00 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (0)