Co to jest marketing wirusowy? - Agencja Interaktywna - Pixelwork.pl

Co to jest marketing wirusowy?

Avatar
Dominik Jarnot  16 Sty, 2020   

Znudzony cztaniem monotonnych artykułów? Wypłenij krótki formularz, a bezpłatną wycenę otrzymasz jeszcze dziś! :) Wypełnij formularz

,,To działania marketingowe polegające na zainicjowaniu sytuacji, w której potencjalni klienci będą sami między sobą rozpowszechniać informacje dotyczące firmy, usług lub produktów. Nie zawsze musi to być konkretna informacja, może to być budowanie świadomości marki oraz jej pozycjonowanie, czyli wywoływanie pożądanych skojarzeń z nazwą lub logiem firmy.” Reklama jest jak wirus, który w ekspresowym tempie dotyka szerokiego grona społeczeństwa. Reklama otacza nas z każdej strony. Opanowała Internet oraz telewizję, jednak nie spotkamy jej tylko w urządzeniach elektronicznych. Reklamę znajdziemy również w sklepach, barach lub na ulicy. Czasami nawet nie jesteśmy świadomi, że wpadliśmy w pułapkę reklamową, a być może nawet sami ją wspieramy i rozpowszechniamy. W pewnych sytuacjach sami stajemy się nośnikami i przekazujemy reklamę dalej- jest to tak zwany marketing wirusowy. Marketing wirusowy jest bardzo sprytnym i posunięciem. Działania tego typu są bardzo skuteczne, dlatego tak często wykorzystywane są przez twórców reklamy.

Taki rodzaj marketingu wymaga sporej znajomości rynku, rozumienia potrzeb społeczeństwa oraz zdobycia sporego zaangażowania użytkowników. Trzeba ciągle być na bieżąco oraz wiedzieć jakie elementy i wzorce jeszcze nigdy nie pojawiły się w mediach. Co zachwyci przyciągnie uwagę odbiorców i zaskoczy? Marketing wirusowy polega na przekazywaniu i rozpowszechnianiu ciekawych materiałów, wykorzystując znane wszystkim linkowanie. Najczęściej wykonuje się te zabiegi przy pomocy mediów społecznościowych, publikując na tablicy linki do treści, które wydają się godne uwagi. Twórcy reklam muszą stworzyć taką kampanię i reklamę, aby odbiorcy chętnie i dobrowolnie przekazywali je dalej, czyli zarażali nimi inne osoby.

Jak stosować marketing wirusowy?
1. Celowość – marketing wirusowy musi być prowadzony z głową i posiadać określony cel.
2. Nienachalność – Unikaj wplątywania w jego treści klasycznej reklamy.
3. Odwołanie do emocji – Internauci najchętniej rozpowszechniają treści, które odwołują się do emocji, takich jak: radość i poczucie humoru, strach czy poczucie prestiżu.
4. Żywotność – Dobry komunikat wirusowy powinien być trwały. Czasem jakiś slogan żyje dłużej niż firma, która go wyprodukowała.
Formy marketingu wirusowego
1. Publiczne demonstrowanie przez klientów pozytywnego stosunku do marki. Sprowadza się on do umieszczenia na stronie internetowej firmy lub na jej fanpage’u tzw. deklaratora sympatii, dzięki któremu klienci będą mogli za pomocą jednego kliknięcia myszki pozytywnie wypowiedzieć się o firmie.
2. Zachęty do polecenia – czyli nakłanianie konsumenta do polecania produktu lub marki swoim znajomym.
3. Konkursy rekomendacyjne – czyli zachęcanie klientów do walki o nagrody w zamian za podjęcie działań, które doprowadzą do polecenia firmy lub produktu określonej liczbie osób.
4. Publikacja treści samosiewnych – interesujących filmików na YouTube albo wartościowych artykułów. Ma to sprawić, że użytkownicy będą udostępniać te treści lub rozsiewać linki swoim znajomym.
5. Publikacja treści kontrowersyjnych, szokujących – Z tworzeniem szokujących przekazów wiąże się jednak spore ryzyko. Z jednej strony takie treści są bardzo szeroko rozpowszechniane i wywołują długotrwałą dyskusję, przedłużając tym samym żywot takiego materiału. Jednak z drugiej strony osoby, którym z jakichś powodów takie treści się nie spodobają, mogą równie długo rozpowszechniać negatywne opinie o firmie, która je stworzyła.
6. Slogany cytowane przez społeczeństwo, jednoznacznie kojarzone z marką lub produktem.


Avatar
Dominik Jarnot [email protected]
Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz w przemyśle poligraficznym. Został po raz pierwszy użyty w XV w. przez nieznanego drukarza do [...]
Spodobał Ci się nasz artykuł? Daj o sobie znać!
0,00 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (0)
KORONAWIRUS W POLSCE – PIXELWORK dla bezpieczeństwa Klientów i pracowników wstrzymuje działalność

Z uwagi na bieżącą sytuację epidemiologiczną oraz w związku z ogłoszeniem na terenie Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 14 marca 2020 r. stanu zagrożenia epidemicznego, w celu przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się SARS-CoV-2 oraz zabezpieczenia zdrowia i życia naszych Klientów i Pracowników, PIXELWORK od dnia 16.03.2020 r. do odwołania wstrzymuje prowadzoną działalność.

Zamknij