Czym jest brief? - Agencja Interaktywna - Pixelwork.pl

Czym jest brief?

Avatar
Dominik Jarnot  16 Sty, 2020   

Znudzony cztaniem monotonnych artykułów? Wypłenij krótki formularz, a bezpłatną wycenę otrzymasz jeszcze dziś! :) Wypełnij formularz

Jest to podstawowy dokument zawierający zestaw informacji użytecznych w procesie tworzenia kampanii reklamowej. Zawarte w nim informacje najczęściej dotyczą odbiorców reklamy, głównych celów kampanii analizy rynku, budżetu, idei i pomysłów związanych z realizacją projektu.

Dzięki niemu zleceniobiorca dochodzi do porozumienia z klientem, ustalając jego oczekiwania i dopasowując do nich strategię działania. Można śmiało stwierdzić, że jest on korzystny dla każdej ze stron.

Pisanie briefu krok po kroku – co powinno się w nim znaleźć?
Wystarczy zawrzeć w nim wszystkie najistotniejsze informacje. Należy pamiętać jednak o tym by był on ładny i przejrzysty-skup się tylko na suchych faktach-to one są najważniejsze dla agencji. W dobrze stworzonym briefie nie może zabraknąć takich etapów jak: – Dokładny opis produktów, oraz wskazanie tego co wyróżnia go na tle konkurencji. -Przedstawienie grupy docelowej- czyli do jakiej grupy wiekowej czy społecznej powinny być skierowane działania – insight – zrozumienie niejawnych potrzeb i motywacji klienta; – cel projektu – określ dokładnie, co chcesz osiągnąć przy pomocy działań marketingowych, np. wzrost sprzedaży, zwiększenie znajomości marki, budowanie relacji z klientem; – pozycjonowanie marki – określenie wartości, którymi kieruje się podczas działań – budżet i harmonogram działań – pozwoli na wybranie odpowiednich działań i prawidłowe rozplanowanie ich w czasie.

Do powyższych informacji warto uzupełnić brief o kilka dodatkowych informacji, które pozwolą na dokładniejsze działania marketingowe. Jedną z takich informacji jest konkurencja i sytuacja na rynku- pomoże to w dopasowaniu się do konkurencji w konkretnej branży i wyróżnieniu się na tle konkurencji. Lub informacje o aktualnie prowadzonych działaniach marketingowych- by skoordynować je ze sobą i uzyskać spójny efekt.

Jakie konsekwencje niesie ze sobą zły brief?
Zbyt duża ogólność niesie ze sobą dowolność, a co za tym idzie trudność z trafieniem w Twój zamysł. Jeśli już na początku nie poinformujesz agencji o swoich oczekiwaniach, będzie błądzić po omacku – być może trafi w to, o co Ci chodziło, a być może nie. Dobry brief stanowi więc oszczędność czasu dla obu stron– dzięki temu nie będzie konieczne telefoniczne lub mailowe wypytywanie o szczegóły na kolejnych etapach realizacji projektu. Jeżeli twoja grupa docelowa jest bardzo zróżnicowana, możesz zdecydować się na podzielenie jej na mniejsze podgrupy, do których łatwiej będzie dopasować konkretne działania.

Podsumowanie – 5 rad stworzenia dobrego briefu
1. Pisz krótko i zwięźle.

2. Unikaj ogólnych zwrotów, stylistycznych ozdobników i pustych. Skup się na konkretach.

3. Pamiętaj, że brief to element procesu komunikacji – zastanów się, czy zawarłeś w nim wszystkie informacje, które umożliwiają zrozumienie Twojego zlecenia

4. Zadbaj o to, aby brief był spójny.

5. Zaplanuj terminy z małym zapasem – pośpiech nie działa na Twoją korzyść.

Jeżeli przeczytałeś artykuł i nasunęły ci się jakieś pytania, bądź chcesz zacząć z nami współpracę, zapraszamy na naszą stronę internetową, lub zachęcamy do skontaktowania się z nami telefonicznie. Link do strony Pixelwork


Avatar
Dominik Jarnot [email protected]
Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz w przemyśle poligraficznym. Został po raz pierwszy użyty w XV w. przez nieznanego drukarza do [...]
Spodobał Ci się nasz artykuł? Daj o sobie znać!
0,00 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (0)
KORONAWIRUS W POLSCE – PIXELWORK dla bezpieczeństwa Klientów i pracowników wstrzymuje działalność

Z uwagi na bieżącą sytuację epidemiologiczną oraz w związku z ogłoszeniem na terenie Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 14 marca 2020 r. stanu zagrożenia epidemicznego, w celu przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się SARS-CoV-2 oraz zabezpieczenia zdrowia i życia naszych Klientów i Pracowników, PIXELWORK od dnia 16.03.2020 r. do odwołania wstrzymuje prowadzoną działalność.

Zamknij