Czym jest konwersja? - Agencja Interaktywna - Pixelwork.pl

Czym jest konwersja?

Avatar
Dominik Jarnot  16 Sty, 2020   

Znudzony cztaniem monotonnych artykułów? Wypłenij krótki formularz, a bezpłatną wycenę otrzymasz jeszcze dziś! :) Wypełnij formularz

Przeważnie stronę internetową tworzymy w określonych celach biznesowych. Nie istotne jeśli chodzi o informacje, pozyskiwanie klientów, bądź sprzedaż produktów. Niewiele osób wie, że konwersja ma swoje obszerniejsze pojęcie wśród marketingu internetowego.

Wedle definicji konwersja jest wykonaniem przez użytkownika określonej akcji, która może przyczynić się do sprzedaży produktu. A co za tym idzie – progresu naszej firmy. Przykładowo użytkownik może otworzyć stronę z produktem, jeśli się zdecyduje, to może go kupić. Taki przykład jest nazywany konwersją. Zatem konwersję można postrzegać jako wykonanie określonego celu, który wykonał użytkownik. A ten cel jest naszym zamysłem strony. Nie ma żadnej reguły jaki cel sobie obierzemy. To my decydujemy jakie cele mają być wykonywane przez użytkowników. Konwersja głównie jest przedstawiana jako liczba w określonym przedziale czasowym. Może nam ona dostarczyć wiele ważnych informacji takich jak współczynnik konwersji. Współczynnik to stosunek leadów (zaliczeń celów) do np. wejść na stronę. Konwersja jest istotnym działaniem w marketingu internetowym, gdyż bez tej oceny skuteczności nie jesteśmy w stanie oszacować opłacalności działania.

Podział konwersji
Istnieją poddziały konwersji takie jak makro i mikro konwersje. Makro konwersje to takie działania, które stanowią bazowy cel firmy, bądź strony internetowej. Mogą to być przykładowo sprzedaże produktów, utworzenie kont, klikanie w linki sponsorowane, bądź kontaktowanie się przez telefon.

Mikro konwersje to głównie pojedyncze działania, które wykonuje użytkownik strony internetowej, które składają się na osiągnięcie głównego celu. Przeważnie są to etapy, które pozwalają zbliżyć użytkownika do głównego celu. Przykładami mikro konwersji może być np. zapis do newslettera, dodanie produktu do koszyka, wciśnięcie określonego przycisku etc.

Żeby mierzyć konwersje na naszej stronie internetowej warto skorzystać z Google Analytics. Pozwala nam na gromadzenie informacji o naszych celach, wejściach na stronę i finalnie określa współczynnik konwersji. Im wyższy współczynnik konwersji będziemy posiadali to znaczy, że nasz marketing jest skuteczny.

Jeżeli uznamy, że nasz współczynnik konwersji jest niski i chcemy go poprawić to warto skorzystać z optymalizacji strony. Celem optymalizacji jest wygenerowanie jak największej ilości sprzedaży, bądź innych celów strony. Na optymalizację konwersji składa się między innymi: konfiguracja analityki, analiza jakości i ilości, propozycje zmian na stronie, testowanie zmian na stronie, analizowanie otrzymanych wyników po testach i finalne wdrożenie nowych zmian.

Jak widać warto pamiętać o konwersji w planowaniu naszych działań marketingowych. Jest to element nierozłączny przy zwiększaniu skuteczności naszej strony. Nie możemy tego lekceważyć.

Warto skorzystać z usług agencji interaktywnej PixelWork.pl, gdyż oferujemy działania marketingowe, prowadzenie kampanii w Google Ads. Na pewno takie usługi pomogą w zwiększaniu konwersji naszej strony. Oferta dostępna jest na stronie Link do oferty Pixelwork. Zapraszamy do zapoznania się z tą ofertą i do kontaktu z nami gdyż, do każdego klienta podchodzimy indywidualnie.


Avatar
Dominik Jarnot [email protected]
Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz w przemyśle poligraficznym. Został po raz pierwszy użyty w XV w. przez nieznanego drukarza do [...]
Spodobał Ci się nasz artykuł? Daj o sobie znać!
0,00 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (0)
KORONAWIRUS W POLSCE – PIXELWORK dla bezpieczeństwa Klientów i pracowników wstrzymuje działalność

Z uwagi na bieżącą sytuację epidemiologiczną oraz w związku z ogłoszeniem na terenie Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 14 marca 2020 r. stanu zagrożenia epidemicznego, w celu przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się SARS-CoV-2 oraz zabezpieczenia zdrowia i życia naszych Klientów i Pracowników, PIXELWORK od dnia 16.03.2020 r. do odwołania wstrzymuje prowadzoną działalność.

Zamknij