Czym jest marketing ambientowy? - Agencja Interaktywna - Pixelwork.pl

Czym jest marketing ambientowy?

Avatar
Dominik Jarnot  16 Sty, 2020   

Znudzony cztaniem monotonnych artykułów? Wypłenij krótki formularz, a bezpłatną wycenę otrzymasz jeszcze dziś! :) Wypełnij formularz

Marketing ambientowy to szeroka definicja, której nie da się łatwo skategoryzować. Wyznacznikiem marketingu ambientowego jest kreatywność i wytwarzanie interakcji. Ten rodzaj marketingu jest przybliżony do marketingu szeptanego.

Elementy marketingu ambientowego

  • — Działania ambientowe opierają się na uczestnictwie odbiorcy, gdyż interakcja tutaj jest najważniejsza. Nie da się biernie przyglądać lub podejmować działania niezauważalnie.
    — najlepszym sposobem jest przyciągnąć uwagę poprzez zaskoczenie. Tego typu działania pozostają w pamięci przez dłuższy czas. Odbiorca jest w stanie dzielić się swoim doświadczeniem z rodziną lub znajomymi, co może zwiększyć zasięg reklamy. Tym samym nawiązuje do marketingu wirusowego.
  • — dobre miejsce na marketing ambientowy, to takie, do którego uczęszcza bardzo dużo ludzi. Różne metra, tramwaje, autobusy pozwalają nam na doświadczanie marketingu ambientowego. Reklama np. na drzwiach toalety jest w stanie zapaść w pamięci na długi czas.
  • — Humor zawsze przemawia do odbiorcy i dłuższy kontakt z klientem jest również pomocny. Te elementy sprawiają, iż marketing ambientowy jest wyjątkowy. Wykorzystuje znane formy marketingu, a dodatkowo cechuje się swoją świeżością i unikalnością.

Wady i zalety
Marketing ambientowy ma swoje kilka wad. Jedną z głównych wad jest obszar oddziaływania. Jednorazowa akcja nie dotrze do dużej grupy odbiorców, jak mógłby dotrzeć marketing wirusowy, a koszt zorganizowania dużej kampanii jest bardzo drogi. Marketing ambientowy pochłania bardzo dużo środków finansowych, nie zawsze może się opłacać producentowi.

Pomysły mogą się również szybko wyczerpywać. Często trzeba wymyślać nowe treści i formy, by zaskoczyć odbiorcę. Z biegiem czasu może okazać się to co raz trudniejsze. Im więcej przekazujemy odbiorcy, tym bardziej uodparnia się na treści i później trudno go zaskoczyć.

Marketing ambientowy ma też swoje zalety. Swoista kreatywność może przynieść wspaniałe wyniki. Nowsze drogi marketingu sprawiają, że postępuje też rozwój. Dlatego mimo, że te kampanie są trudne do prowadzenia, to należy je wziąć pod uwagę w strategii marketingowej. Tego typu inwestycja jest w stanie się zwrócić. Pamiętajmy, im lepszy pomysł, tym większy sukces możemy osiągnąć.

Warto skorzystać z oferty, którą oferuje nasza agencja interaktywna Pixelwork. Prowadzimy działania związane z marketingiem. Szczegóły znajdują się na Link do oferty marketingu internetowego. Zapraszamy do kontaktu z nami.


Avatar
Dominik Jarnot [email protected]
Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz w przemyśle poligraficznym. Został po raz pierwszy użyty w XV w. przez nieznanego drukarza do [...]
Spodobał Ci się nasz artykuł? Daj o sobie znać!
0,00 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (0)
KORONAWIRUS W POLSCE – PIXELWORK dla bezpieczeństwa Klientów i pracowników wstrzymuje działalność

Z uwagi na bieżącą sytuację epidemiologiczną oraz w związku z ogłoszeniem na terenie Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 14 marca 2020 r. stanu zagrożenia epidemicznego, w celu przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się SARS-CoV-2 oraz zabezpieczenia zdrowia i życia naszych Klientów i Pracowników, PIXELWORK od dnia 16.03.2020 r. do odwołania wstrzymuje prowadzoną działalność.

Zamknij