Czym jest marketing szeptany? - Agencja Interaktywna - Pixelwork.pl

Czym jest marketing szeptany?

Avatar
Dominik Jarnot  16 Sty, 2020   

Znudzony cztaniem monotonnych artykułów? Wypłenij krótki formularz, a bezpłatną wycenę otrzymasz jeszcze dziś! :) Wypełnij formularz

Marketing szeptany, czyli inaczej buzz marketing to forma marketingu, która rozwija się wraz z Internetem i zyskuje wiele na popularności. Z samej nazwy wynika, że polega to na „szeptaniu” klientom o określonej marce, produkcie, usłudze i ich zaletach. Celem tego typu działania jest wywołanie dyskusji o danej marce, albo firmie w zachowaniu pełnej naturalności. Skutkiem marketingu szeptanego są spontaniczne rozmowy klientów. Marketerzy mają ograniczoną rolę jedynie do wszczęcia dyskusji, przez co informacje o marce i jej produktach rozchodzą się naturalnie i nie narzucają klientom swoich produktów na siłę. Rekomendacje i dobra opinii ze strony konsumenta jest niezmiernie ważna. Ludzie znacznie bardziej ufają swoim znajomym i chętniej wybiorą produkt, który został sprawdzony przez swojego znajomego, bądź osoby z rodziny.

W ostatnim czasie marketing szeptany cieszy się dużą popularnością w Internecie. Nie jest to nic dziwnego z uwagi na fakt, iż Internet udostępnia narzędzia, dzięki którym możemy dalej przekazywać informacje. Marketing szeptany można zatem skutecznie prowadzić na różnego typu blogach, forach i social mediach. Dobrze zarządzany buzz marketing powinien rozpocząć się od rozpoczęcia dyskusji na określony temat. Następnie później staramy się wdrożyć informacje o jakiejś marce albo produkcie. Kluczem w tego typu działania jest przede wszystkim naturalność wypowiedzi. Nie wolno stosować żadnego typu rozkazów, nie należy nakładać konsumentom na siłę informacji o naszej marce. Nachalność przysporzy skutki odwrotne do zamierzonych. W marketingu szeptanym ważna jest również etyka wypowiedzi. Nie powinniśmy obrażać innych marek konkurencji lub kłamać na ich temat. Pisanie w samych pozytywnych aspektach o naszej firmie też jest niestosowne. Czujni ludzie wykryją, że coś nie gra.

Marketing szeptany przede wszystkim daje korzyści skutecznego budowania wizerunku firmy i dotarcia do wielu potencjalnych klientów. Długookresowe działania zwiększą ruch na stronie internetowej marki co przełoży się na zyski finansowe. Warto wiedzieć, że nie wymaga to wielkich nakładów pracy. Dobrze prowadzony marketing to klucz do sukcesu promocji naszej firmy. Miejmy na uwadze, iż jeśli będziemy prowadzić ten marketing w sposób nachalny to możemy sobie narobić negatywnych opinii na temat naszej firmy. Trzeba bardzo rozważnie podejść do tematu marketingu szeptanego.

Jak zacząć z marketingiem szeptanym?
Jeśli ktoś szuka specjalistów do spraw marketingu, to warto spoglądnąć na ofertę agencji interaktywnej Pixelwork.pl. Nasza firma prowadzi działania ds. marketingu. Szczegółowa oferta znajduje się pod adresem: Link do oferty marketingu internetowego. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą i kontaktu z nami.


Avatar
Dominik Jarnot [email protected]
Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz w przemyśle poligraficznym. Został po raz pierwszy użyty w XV w. przez nieznanego drukarza do [...]
Spodobał Ci się nasz artykuł? Daj o sobie znać!
0,00 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (0)
KORONAWIRUS W POLSCE – PIXELWORK dla bezpieczeństwa Klientów i pracowników wstrzymuje działalność

Z uwagi na bieżącą sytuację epidemiologiczną oraz w związku z ogłoszeniem na terenie Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 14 marca 2020 r. stanu zagrożenia epidemicznego, w celu przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się SARS-CoV-2 oraz zabezpieczenia zdrowia i życia naszych Klientów i Pracowników, PIXELWORK od dnia 16.03.2020 r. do odwołania wstrzymuje prowadzoną działalność.

Zamknij