Czym są meta tagi? - Agencja Interaktywna - Pixelwork.pl

Czym są meta tagi?

Avatar
Dominik Jarnot  16 Sty, 2020   

Znudzony cztaniem monotonnych artykułów? Wypłenij krótki formularz, a bezpłatną wycenę otrzymasz jeszcze dziś! :) Wypełnij formularz

Niegdyś popularny meta tag, jakim jest description odgrywał kluczową rolę odnośnie pozycjonowania stron. Miały one znaczący wpływ na wyniki wyszukiwania, stąd też kiedyś był przesycony słowami kluczowymi. Później sytuacja uległa dużej zmianie, przez co na dzisiejsze pozycjonowanie nie odgrywa to żadnego znaczenia. Nie świadczy to o tym, że nie możemy tego używać — wręcz przeciwnie. Z perspektywy marketingu może zwiększyć ruch na stronie.

Meta tagi zna większość osób, które poznały choć trochę HTML. To inaczej znaczniki, które umieszcza się w sekcji nagłówkowej. Dzięki nim ustalamy tytuł strony, określamy słowa kluczowe, albo opis. Te zawarte informacje są później w wyszukiwarce.

Meta tagi description to fragment kodu HTML, które są dostępne w sekcji nagłówkowej. Po stronie technicznej wygląda to tak:

Kilka lat przed opis strony i meta keywords miały ogromny wpływ na wyniki wyszukiwania. Osoby pozycjonujące w tamtych czasach doskonale znali zastosowanie tych znaczników. Poprzez trend panujący na frazy kluczowe, Google zmienił swój algorytm wyszukiwarki. W wyniku tych zmian przestano zasypywania słowami kluczowymi w meta tagach.

Później coraz częściej zaczęto stawiać na unikalną treść. Marketing zaczął odgrywać kluczową rolę, by pozyskiwać naturalny ruch na stronie. Znaczniki meta stały się idealnym narzędziem marketingowy.

Tutaj znajduje się kilka wskazówek, które pomogą utworzyć oryginalne znaczniki dla każdej podstrony:

  • — znacznik description powinien uświadomić internautę, o tym co przedstawia dana strona
  • — opis powinien przekonać odbiorcę, że warto kliknąć w link do strony. Nie wypada tego robić w sposób nachalny, wystarczy dać do zrozumienia internaucie, że jednak opłaca się wejść na naszą stronę.
  • — gdy uda się zainteresować użytkownika, przy krótkim opisie, to możemy być pewni, że kliknie on w link do strony. Dlatego nie warto opisywać, co się dogłębnie znajduje na stronie w 150 znakach.
  • — znacznik description powinien mieć określoną długość. W Google jesteśmy w stanie znaleźć tylko 155 znaków w wyszukiwarce. Nadmiary przekroczonego limitu zostaną ukryte.
  • — w opisie warto zawierać słowa kluczowe, które muszą być pogrubione

Opis strony w teorii nie przekłada się na wyniki wyszukiwania, lecz jest on w stanie zwiększyć ruch na naszej stronie. Kiedy będzie naprawdę ciekawy, podany w treściwej formie, to zachęci użytkownika do kliknięcia w link prowadzący do naszej strony.

Nasza agencja interaktywna Pixelwork.pl wie jak prowadzić optymalizacje stron, aby pozycjonować je w wyszukiwarce Google. Nasza oferta dostępna jest pod adresem: Link do oferty pozycjonowania stron. Zapraszamy do kontaktu z nami.


Avatar
Dominik Jarnot [email protected]
Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz w przemyśle poligraficznym. Został po raz pierwszy użyty w XV w. przez nieznanego drukarza do [...]
Spodobał Ci się nasz artykuł? Daj o sobie znać!
0,00 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (0)
KORONAWIRUS W POLSCE – PIXELWORK dla bezpieczeństwa Klientów i pracowników wstrzymuje działalność

Z uwagi na bieżącą sytuację epidemiologiczną oraz w związku z ogłoszeniem na terenie Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 14 marca 2020 r. stanu zagrożenia epidemicznego, w celu przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się SARS-CoV-2 oraz zabezpieczenia zdrowia i życia naszych Klientów i Pracowników, PIXELWORK od dnia 16.03.2020 r. do odwołania wstrzymuje prowadzoną działalność.

Zamknij