Czym żywi się wyszukiwarka? - Agencja Interaktywna - Pixelwork.pl

Czym żywi się wyszukiwarka?

Avatar
Dominik Jarnot  16 Sty, 2020   

Znudzony cztaniem monotonnych artykułów? Wypłenij krótki formularz, a bezpłatną wycenę otrzymasz jeszcze dziś! :) Wypełnij formularz

EAT – Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness

E-A-T (Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness) – proces oceny treści strony przez pracowników Google, który odzwierciedla jakie zasady kierują algorytmem odpowiedzialnym za pozycje stron w wynikach organicznych. Znając wytyczne Google – możesz łatwiej wpisać się w oczekiwania algorytmu.

Pierwszy raz pojęcie to pojawiło się w 2014 roku, wraz z opublikowana przez Googla aktualizacją wytycznych dla pracowników marki- osób zajmujących się oceną jakości wyników wyszukiwania.

Po kilku latach wiadomym już było, że firma traktuje EAT jako jedną z trzech najważniejszych kwestii dotyczących także jakości witryn. To wyznaczyło nowy kierunek w optymalizacji stron i pozycjonowania ich.

Kiedy przyjrzymy się bliżej znaczeniu słów ukrytych pod pojęciem EAT w kontekście strony internetowej i nowych standardów jakości wyszukiwania, zrozumiemy czego oczekuje od nas Google.

– Expertise – w tym przypadku termin ten odnosi się do wiedzy specjalistycznej, której obecnie wymaga się od autorów czy współtwórców danych stron. Najwyżej oceniane są te witryny, na których „wypowiadają się” osoby o udokumentowanych kompetencjach czy kwalifikacjach, a także firmy współpracujące ze znawcami w danej dziedzinie.

Authoritativeness – autorytatywność stanowi tutaj kwestię związaną poniekąd z zagadnieniem pierwszym. Zaleca się, by twórca m.in. treści głównej był autorytetem w danej branży.

Trustworthiness – czyli zaufanie, nieodłącznie związane z wiarygodnością. Dotyczy ono nie tylko treści na stronie i reputacji autorów je tworzących. Przede wszystkim odnosi się do witryn z branży e-commerce (sklepów internetowych) oraz wszystkich innych domen obsługujących płatności online. Wiąże się to z poczuciem zaufania i bezpieczeństwa użytkowników.

Co należy zmienić w witrynie, żeby nie paść ofiarą aktualnych zmian?
– CECHY WYSOKIEGO WSKAŹNIKA JAKOŚCI:

– Treści dostępne na swojej stronie uzupełnijmy o biografię (nazwiska lub nazwy autorów)

– Zadbaj o przejrzystość treści i spójność merytoryczną z podstronami.

– Postaraj się rozbudować wizerunek firmy w mediach społecznościowych, buduj swoją aktywność udzielając się na forach lub platformach. Przede wszystkim zadbaj o rzetelność i profesjonalizm.

– Usuń ze strony wszystkie treści niezgodne z nowymi zaleceniami.

– Zdecyduj się na implementację certyfikatu SSL, kiedy charakter domeny tego wymaga.

– CECHY WYSOKIEGO WSKAŹNIKA JAKOŚCI: -niski poziom E-A-T, co jest szczególnie istotnie dla stron z branży YMYL.

– niewystarczająca wartość treści głównej tzw. MAIN CONTENT

– mała ilość treści ogólnej.

– Tytuł głównej treści jest nieprawidłowy.

– negatywna reputacja autora.

Jeżeli zależy Ci, żeby Twoja firma osiągnęła dobre wyniki pozycjonowania, po przeczytaniu tego artykułu zastanów się czy Twoja strona zawiera cechy wysokiego wskaźnika jakości. Jeżeli masz pytanie lub potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nami poprzez stronę internetową lub zadzwoń do nas! Link do strony Pixelwork


Avatar
Dominik Jarnot [email protected]
Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz w przemyśle poligraficznym. Został po raz pierwszy użyty w XV w. przez nieznanego drukarza do [...]
Spodobał Ci się nasz artykuł? Daj o sobie znać!
0,00 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (0)
KORONAWIRUS W POLSCE – PIXELWORK dla bezpieczeństwa Klientów i pracowników wstrzymuje działalność

Z uwagi na bieżącą sytuację epidemiologiczną oraz w związku z ogłoszeniem na terenie Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 14 marca 2020 r. stanu zagrożenia epidemicznego, w celu przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się SARS-CoV-2 oraz zabezpieczenia zdrowia i życia naszych Klientów i Pracowników, PIXELWORK od dnia 16.03.2020 r. do odwołania wstrzymuje prowadzoną działalność.

Zamknij