Design responsywny czy adaptywny? - Agencja Interaktywna - Pixelwork.pl

Design responsywny czy adaptywny?

Avatar
Dominik Jarnot  16 Sty, 2020   

Znudzony cztaniem monotonnych artykułów? Wypłenij krótki formularz, a bezpłatną wycenę otrzymasz jeszcze dziś! :) Wypełnij formularz

Co roku wzrasta liczba użytkowników smartfonów. Niegdyś pojawienie się przenośnego telefonu było absolutną rewolucją. Dziś to urządzenie jest wykorzystywane w codziennych czynnościach, które zastępuje nam laptopa czy stacjonarny komputer.

Urządzenia mobilne przede wszystkim różnią się od siebie rozdzielczością ekranu. Przez to strony internetowe na telefonach nie wyświetlały się prawidłowo, strona wyglądała zupełnie inaczej niż na komputerze. Później pojawiły się strony responsywne i mobilne, które dostosowują się do wyświetlania na telefonach lub tabletach. Dzięki takiemu zabiegowi projektanci stron internetowych mogą sobie pozwolić na dwa rodzaje tworzenia grafiki: responsywną i adaptywną.

Design responsywny to taki, który dostosowuje się do rozmiaru ekranu, na którym wyświetlana jest strona, lecz jest to niezależne od urządzenia docelowego. Spowodowane jest to analizą rodzaju wyświetlacza i jego rozdzielczości. W przeciwnym wypadku, dla designu adaptywnego jest stosowany layout statyczny. Opiera się on na „breakpointach”, co skutkuje tym, że po wykryciu rozdzielczości urządzenia jest ładowany odpowiedni layout. Wymaga to zaprojektowania strony dla kilku szerokości ekranu, stąd też wiele osób uważa, że wykonanie takiego projektu jest bardziej pracochłonne.

Design adaptywny jesteśmy w stanie zaprojektować dla 6 różnych rozdzielczości, bądź dla kilku z nich. Poleca się go szczególnie, gdy modernizujemy stronę, w której zależy nam na dostosowaniu jej do urządzeń mobilnych. Ceniony jest za znacznie większe możliwości kontroli designu, który jest na nim wyświetlany.

Samo tworzenie designu responsywnego jest znacznie prostsze i zajmuje mniej czasu. Niestety nie mamy wtedy tak dużej swobody odnośnie wyboru grafiki i układu strony. Dodatkowo istotne jest, aby podczas projektowania strony mieć w pamięci wszystkie layouty, co może przełożyć się na chaos w pracy.

Podczas wyboru designu należałoby uwzględnić kilka czynników: jaki jest użytkownik danej strony, czy projektujemy stronę od zera, czy tylko ją rozbudowujemy i wielkość budżetu. Jeśli kwestia finansowa nie jest ograniczona, to warto zainteresować się designem adaptywnym. Layout jest lepiej dopasowany do ekranu, a strony ładują się o wiele szybciej. Nie mniej jednak design responsywny jest najczęściej wybieranym sposobem dostosowywania strony do urządzeń mobilnych.

Jeżeli chcemy, by nasza strona została wykonana profesjonalnie o oparciu o dowolny design dla urządzeń mobilnych, to warto skorzystać z oferty naszej agencji interaktywnej Pixelwork.pl. Szczegóły oferty znajdują się tutaj: Link do oferty tworzenia stron internetowych. Zapraszamy do kontaktu z nami.


Avatar
Dominik Jarnot [email protected]
Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz w przemyśle poligraficznym. Został po raz pierwszy użyty w XV w. przez nieznanego drukarza do [...]
Spodobał Ci się nasz artykuł? Daj o sobie znać!
0,00 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (0)
KORONAWIRUS W POLSCE – PIXELWORK dla bezpieczeństwa Klientów i pracowników wstrzymuje działalność

Z uwagi na bieżącą sytuację epidemiologiczną oraz w związku z ogłoszeniem na terenie Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 14 marca 2020 r. stanu zagrożenia epidemicznego, w celu przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się SARS-CoV-2 oraz zabezpieczenia zdrowia i życia naszych Klientów i Pracowników, PIXELWORK od dnia 16.03.2020 r. do odwołania wstrzymuje prowadzoną działalność.

Zamknij