E-Merchandising - jak zwiększyć sprzedaż? - Agencja Interaktywna - Pixelwork.pl

E-Merchandising – jak zwiększyć sprzedaż?

Avatar
Dominik Jarnot  16 Sty, 2020   

Znudzony cztaniem monotonnych artykułów? Wypłenij krótki formularz, a bezpłatną wycenę otrzymasz jeszcze dziś! :) Wypełnij formularz

Merchandising to inaczej dziedzina, w której podnosimy efektywność sprzedaży. W sklepach stacjonarnych merchandising działa poprzez wystrój sklepu, ułożenie towaru i jego oznaczenie na półkach. Wszystko to w celu, aby klient kupił jak najwięcej. Często dochodzi do kierowania klientów do produktów, na których sprzedaży zależy najwięcej. A wszystko po to, by taki klient myślał, że wyboru dokonał samodzielnie i świadomie. Manipulacja akurat nie ma z tym nic wspólnego. W Merchandisingu główną rolę odgrywa przedstawienie ofertę sklepu, przy wykorzystaniu naszych naturalnych zachowań.

Każdy wie, w jaki sposób obniżona cena wpływa na sprzedaż produktów. Istotne jest to, aby informacja o obniżce była podana w odpowiednim i łatwym do uchywceniu dla oka miejscu. Dodatkowo warto posiadać takie elementy jak:

  • baner graficzny, który będzie zawierał hasło o promocji
  • inny kolor kategorii Promocje w menu
  • Przedstawienie produktów przecenionych na stronie głównej
  • informacja o promocji w oknie pop-up
  • widget z promocją na innych podstronach
  • obniżkę produktów o niskich cenach warto przedstawiać w procentach, aniżeli w wartości pieniężnej
  • przyśpieszanie decyzji zakupowych poprzez np. ograniczonym czasie wyprzedaży
  • Darmowa wysyłka

Klienci wolą zapłacić więcej za produkty i darmową wysyłkę niż w przypadku gdy produkty są tańsze, a wysyłka jest za darmo w innym sklepie. Darmowa dostawa daje klientom poczucie, że zapłacili mniej za swoje zamówienie. Dlatego posiadanie na swoim sklepie darmowej, lub taniej wysyłki jest w stanie zwiększyć sprzedaże na naszym sklepie. Aby nie tracić na wysyłce tanich produktów warto określić próg darmowej dostawy.

Stosowanie bestsellerów, najpopularniejszych, inni kupili również…
Każdy sugeruje się opiniami innych osób i ich wyborami. Sklep internetowy pozwala na ogromne możliwości w polecaniu produktów przez innych klientów. Wśród najpopularniejszych sposobów polecania produktów należą:

– bestsellery – jest to bardzo skuteczny element w polecaniu produktów. Klienci mogą się zasugerować popularnością produktów i również je zakupić. – inni kupili również… – element, który jest w stanie podnieść wartość koszyka u klientów – najczęściej oglądane – to inaczej sztuczny tłum, klienci sprawdzają taki produkt z własnej ciekawości, dlaczego jest on tak popularny – najwyżej oceniane, komentarze, opinie – opinia o produkcie najbardziej skłania klientów do zakupu produktu

Sposobów na zachęcanie klientów do kupna jest wiele więcej. Ograniczeniem może się okazać nasza kreatywność. Bowiem, im bardziej się postaramy na dodawanie takich elementów na naszym sklepie, tym lepsze wyniki sprzedażowe jesteśmy w stanie uzyskać.


Avatar
Dominik Jarnot [email protected]
Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz w przemyśle poligraficznym. Został po raz pierwszy użyty w XV w. przez nieznanego drukarza do [...]
Spodobał Ci się nasz artykuł? Daj o sobie znać!
0,00 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (0)
KORONAWIRUS W POLSCE – PIXELWORK dla bezpieczeństwa Klientów i pracowników wstrzymuje działalność

Z uwagi na bieżącą sytuację epidemiologiczną oraz w związku z ogłoszeniem na terenie Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 14 marca 2020 r. stanu zagrożenia epidemicznego, w celu przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się SARS-CoV-2 oraz zabezpieczenia zdrowia i życia naszych Klientów i Pracowników, PIXELWORK od dnia 16.03.2020 r. do odwołania wstrzymuje prowadzoną działalność.

Zamknij