Jak napisać maila do klienta? - Agencja Interaktywna - Pixelwork.pl

Jak napisać maila do klienta?

Avatar
Dominik Jarnot  16 Sty, 2020   

Znudzony cztaniem monotonnych artykułów? Wypłenij krótki formularz, a bezpłatną wycenę otrzymasz jeszcze dziś! :) Wypełnij formularz

Pracowanie z klientami należy do odpowiedzialnych zadań, które wymaga od nas koncentracji, komunikatywności i znajomości zasad prowadzenia dialogu. Luki w tych obszarach często objawia się w prowadzonej korespondencji mailowej. Liczne błędy ortograficzne, gramatyczne i stylistyczne — to wszystko może negatywnie zaważyć na relacji z klientem i stanowić nieciekawą wizytówkę do naszej firmy.

Nagłówek
Pisanie maila należy rozpocząć od odpowiedniego powitania klienta. Najczęściej stosuje się „Witam”, które jest już wykorzystane na każdy możliwy sposób. Warto wybrać spośród innych dostępnych wariantów tego słowa. „Dzień dobry” jest zwrotem bardziej eleganckim, neutralnym i uprzejmym. Ten zwrot trzeba zakończyć przecinkiem, a treść po nim rozpocząć małą literą.

Możemy również wybrać bardziej formalny zwrot, jakim jest „Szanowny Panie / Szanowna Pani”. Pamiętajmy, że ta forma jest bardzo oficjalna i sprawdzi się jedynie adekwatnie do danych sytuacji i relacji. W przypadku, gdy prowadzimy korespondencję z określonym odbiorcą, to możemy napisać zwrot bezpośredni jakim jest „Panie / Pani [imię]”, natomiast nie możemy tutaj używać jakichkolwiek zdrobnień imion.

Treść wiadomości
Często zapominamy o zwięzłym i przejrzystym układzie wiadomości. Nasze wiadomości muszą być krótkie i wystarczy, że pojawią się w nich najważniejsze informacje, bez zbędnej masy słów. Warto pamiętać, że wiadomość mailowa wymaga odpowiedniego formatu — akapity, listy punktowe / numerowane, nagłówki, tytułu etc.

Pilnujmy skutecznego schematu komunikacji i układu. W wiadomości musimy odpowiedzieć na pytania: kim jesteśmy, czego chcemy lub co oferujemy i co ma zrobić odbiorca. Istotne jest budowanie jak najmniejszej ilości zdań, by szybko określić problem. Na końcu tejże wiadomości warto też zostawić powód, dla którego klient powinien wykonać określoną przez nas interakcję.

Zakończenie
Z zakończeniem jest jak z nagłówkiem, czyli różnie. Jeśli chcemy, by nasz mail był spójny, to powinniśmy dopasować zakończenie do całokształtu wiadomości. Swobodną wiadomość mailową nie możemy zatem zakończyć słowami: „Z wyrazami szacunku” i na odwrót. Po takim zwrocie również trzeba umieścić przecinek, a pod spodem podpisać się swoim imieniem i nazwiskiem.


Avatar
Dominik Jarnot [email protected]
Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz w przemyśle poligraficznym. Został po raz pierwszy użyty w XV w. przez nieznanego drukarza do [...]
Spodobał Ci się nasz artykuł? Daj o sobie znać!
0,00 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (0)
KORONAWIRUS W POLSCE – PIXELWORK dla bezpieczeństwa Klientów i pracowników wstrzymuje działalność

Z uwagi na bieżącą sytuację epidemiologiczną oraz w związku z ogłoszeniem na terenie Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 14 marca 2020 r. stanu zagrożenia epidemicznego, w celu przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się SARS-CoV-2 oraz zabezpieczenia zdrowia i życia naszych Klientów i Pracowników, PIXELWORK od dnia 16.03.2020 r. do odwołania wstrzymuje prowadzoną działalność.

Zamknij