Jak oszacować budżet na kampanie Google Ads? - Agencja Interaktywna - Pixelwork.pl

Jak oszacować budżet na kampanie Google Ads?

Avatar
Dominik Jarnot  16 Sty, 2020   

Znudzony cztaniem monotonnych artykułów? Wypłenij krótki formularz, a bezpłatną wycenę otrzymasz jeszcze dziś! :) Wypełnij formularz

Jak pewnie wiele z nas wie, im wyższy budżet na kampanię reklamową, tym do większej liczby klientów dotrzemy. W tym artykule dowiemy się o czynnikach wpływających na wysokość budżetu kampanii Google Ads.

System rozliczeniowy Google Ads polega na kampaniach CPC (z ang. Cost Per Click). Z naszego budżetu pobierana jest opłata za kliknięcia, a nie za wyświetlenia. Koszty kliknięć są różne. Głównie zależy to od konkurencji w branży i słów kluczowych. Najtańsze mogą kosztować zaledwie kilka groszy, a najdroższe kilkadziesiąt złotych. Przy uruchamianiu kampanii Google Ads kluczowa jest optymalizacja strony pod ruch tj.: słowa kluczowe muszą być dopasowane do treści reklamy, posiadanie landing page, dobrze dobrana treść, godziny, w których będzie wyświetlała się reklama, lokalizacja i odpowiednie grupy odbiorców.

Przy włączaniu kampanii deklarujemy stawkę, jaką możemy wydać w ciągu dnia na określone słowa kluczowe. Podczas wpisywania fraz przez użytkownika Google następuje licytacja stron wyświetlających się pod tą frazę. Im wyższą kwotę poświęcimy, tym większe prawdopodobieństwo, że nasza reklama pojawi się w wynikach Google. Nie do końca określona kwota ma tutaj kluczowe znaczenie. Przede wszystkim istotne jest również, aby konto było wiarygodne, na które umieszczamy reklamy.

Aby dobrze dostosować budżet pod Google Ads trzeba skupić się nad konkurencyjnością naszej firmy. Jeśli firma posiada niską konkurencyjność, to budżet kilkaset złotych w zupełności wystarczy. W przeciwnym wypadku, gdy występuje ogromna konkurencja, to kampania może kosztować nawet kilkanaście tysięcy złotych. Optymalny budżet Google Ads powinien być dobrany pod możliwości finansowe firmy i konkurencję.

Jednym z bardzo użytecznych narzędzi dostarczanych od Google Ads jest planer słów kluczowych. Gdy wpiszemy w planerze określone słowo kluczowe, to otrzymamy wyrazy podobne do słów kluczowych. Można na tym etapie wykonać symulację kampanii. Google nam pomoże oszacować w jakim budżecie wygenerujemy określony ruch i przypuszczaną konwersję.

Gdy umieszczamy reklamę na Google lub np. w mediach społecznościowych, to docieramy do osób, które bazują w grupie docelowej naszych usług, lecz niekoniecznie potrzebują kupić nasz produkt lub usługę. Szacowana liczba pewnych klientów to około 3%. A pozostałe grono osób jest zainteresowane naszym produktem, lub też nie.

Agencja interaktywna śpieszy z pomocą!
Dodatkowo warto skorzystać z usług świadczonych przez agencję interaktywną Pixelwork.pl w dziedzinie kampanii Google Ads. Nasza oferta znajduje się pod aresem: Link do oferty Google Ads. Zapraszamy do kontaktu z nami.


Avatar
Dominik Jarnot [email protected]
Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz w przemyśle poligraficznym. Został po raz pierwszy użyty w XV w. przez nieznanego drukarza do [...]
Spodobał Ci się nasz artykuł? Daj o sobie znać!
0,00 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (0)
KORONAWIRUS W POLSCE – PIXELWORK dla bezpieczeństwa Klientów i pracowników wstrzymuje działalność

Z uwagi na bieżącą sytuację epidemiologiczną oraz w związku z ogłoszeniem na terenie Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 14 marca 2020 r. stanu zagrożenia epidemicznego, w celu przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się SARS-CoV-2 oraz zabezpieczenia zdrowia i życia naszych Klientów i Pracowników, PIXELWORK od dnia 16.03.2020 r. do odwołania wstrzymuje prowadzoną działalność.

Zamknij