Jak powinien wyglądać użyteczny formularz kontakowy? - Agencja Interaktywna - Pixelwork.pl

Jak powinien wyglądać użyteczny formularz kontakowy?

Avatar
Dominik Jarnot  16 Sty, 2020   

Znudzony cztaniem monotonnych artykułów? Wypłenij krótki formularz, a bezpłatną wycenę otrzymasz jeszcze dziś! :) Wypełnij formularz

Odkąd strony internetowe stały się standardem każdej firmy, ludzie zaczęli korzystać z formularzy kontaktowych. Jest to bardzo wygodna opcja kontaktu z potencjalnym klientem, który chce skorzystać z naszej usługi. Oczywiście zanim klient przystąpi do wypełniania formularza kontaktowego, trzeba go najpierw zachęcić ofertą, ale o tym opowiem w innym artykule

Od czego zacząć?
Większość formularzy, które znajdują się na różnych stronach internetowych są bardzo podobne. Układ ten nie jest przypadkowy. Ludzie stosują schemat, który działa, więc dlaczego nie zaimplementować go na swojej stronie?

Układ pionowy
Pola formularza powinny być ułożono pionowo czyli jedno pod drugim. Dużo prościej jest prześledzić taki formularz wzrokiem, chcąc dowiedzieć się, jakich informacji oczekuje od nas firma. Oczywiście istnieje taka możliwość, jak zmiana wyglądu formularza pod przygotowaną kreację graficzną, ale jeśli tylko się da, powinniśmy forsować układ pionowy.

Podstawowe informacje
Nikt nie lubi podawać na swój temat zbyt dużo informacji, w szczególności, kiedy nie wiemy z kim mamy do czynienia. Dodatkowo wypełnienie takiego formularza odbierane jest jako strata czasu, przez co użytkownik wychodzi z naszej strony. Twoim zadaniem jest podejść do tego minimalistycznie. Wymagaj od konsumenta tylko tych informacji, które naprawdę potrzebujesz, tak by móc nawiązać dialog z potencjalnym klientem.

Zbyt duży formularz
Jeśli jednak potrzebujesz od użytkownika dużej ilości informacji, to odradzam ustawiania wszystkich pól jedno pod drugim. W tym przypadku trzeba w szczególności zadbać o czytelność formularza. Idealnym sposobem jest podzielenie formularza na sekcje poprzedzonymi nagłówkami. Rozbijając ten proces na kroki, użytkownik nie widzi 16 okienek do wypełnienia, tylko po 4 okna w 4 różnych sekcjach. Nagłówek poinformuje użytkownika, w jakiej sekcji się znajduje i jakie informacje będzie musiał wypełnić. Ciekawą opcją jest poinformowanie użytkownika ile czasu zajmie mu wprowadzenie wszystkich danych.

Formularz do oferty
Jeśli Twoja oferta składa się z wielu produktów lub usług, to ciekawym pomysłem jest zaimplementowanie spersonalizowanego formularza do każdej z nich. Zajmie nam to więcej czasu, natomiast dużo prościej będzie nam nawiązać kontakt z użytkownikiem. Dodatkowo będziemy posiadać informacje, z jakiego konkretnego działu zgłasza się do nas odwiedzający. Jeśli chcesz skorzystać z tej opcji, to koniecznie powinieneś zadbać o przycisk w każdej sekcji, która przeniesie użytkownika do formularza.

Nazwa pól
„Imię” czy „Nazwisko” powinny być umieszczone nad polami a nie w środku. Możemy zastosować tzw. placeholder, który znajduje się w środku okna. Taka informacja wyjaśnia użytkownikowi, jak powinien zostać wypełniony formularz

Wymagane informacje
Wyraźnie poinformuj użytkownika o tym, które pola są wymagane, a które mogą zostać puste. W tym celu idealnie sprawdza się gwiazdka „*”. Jeśli dane, które potrzebujesz należą do tych „wrażliwych”, to wyjaśnij dlaczego ich potrzebujesz. Dodatkowo, jeśli użytkownik nie wprowadzi wymaganych danych, możesz zamieścić pojawiającą się informację, dotyczącą braku wprowadzonych informacji do pól.

Nie proś o numeru telefonu
Numer telefonu wymaganym polem? Nie zawsze jest to dobry pomysł. Nowi użytkownicy niechętnie podają swój osobisty numer telefonu, w szczególności przy pierwszym kontakcie z firmą. Wszystko oczywiście jest zależne od podejścia klienta, oraz od tego, jak została mu przedstawiona oferta.

Zabezpieczenia antyspamowe
Często można się spotkać z zabezpieczeniem typu Captcha lub różnego innego rodzaju jak np. przepisywanie znaków lub wykonywanie obliczeń. Zrezygnuj z tej formy zabezpieczeń. Istnieje już bardzo wiele metod na blokowanie spamu, które nie wymagają działań od użytkownika.

Podsumowanie
Formularz, naturalnie rzecz biorąc, można wykonać według własnych upodobań. Artykuł wprowadza kilka ciekawych opcji, które warto wykorzystać, podczas tworzenia własnej kreacji. Wiadomo, że witryna całościowo powinna zachęcać użytkownika do skorzystania z Twoich usług. Warto skupić się na tych elementach, a polubicie korzystanie z takiej formy kontaktu.


Avatar
Dominik Jarnot [email protected]
Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz w przemyśle poligraficznym. Został po raz pierwszy użyty w XV w. przez nieznanego drukarza do [...]
Spodobał Ci się nasz artykuł? Daj o sobie znać!
0,00 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (0)
KORONAWIRUS W POLSCE – PIXELWORK dla bezpieczeństwa Klientów i pracowników wstrzymuje działalność

Z uwagi na bieżącą sytuację epidemiologiczną oraz w związku z ogłoszeniem na terenie Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 14 marca 2020 r. stanu zagrożenia epidemicznego, w celu przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się SARS-CoV-2 oraz zabezpieczenia zdrowia i życia naszych Klientów i Pracowników, PIXELWORK od dnia 16.03.2020 r. do odwołania wstrzymuje prowadzoną działalność.

Zamknij