Jak powinna wyglądać praca z klientem? - Agencja Interaktywna - Pixelwork.pl

Jak powinna wyglądać praca z klientem?

Avatar
Dominik Jarnot  16 Sty, 2020   

Znudzony cztaniem monotonnych artykułów? Wypłenij krótki formularz, a bezpłatną wycenę otrzymasz jeszcze dziś! :) Wypełnij formularz

Praca w branży IT to ciężki kawałek chleba. Dlaczego tak twierdzę? Ponieważ z doświadczenia wiem, że bez odpowiedniej polityki pracy, mogą zajść niedomówienia, przez co klient może być niezadowolony z usługi które świadczymy a to przekłada się na pozyskiwanie kolejnych konsumentów. Dlatego warto zadać sobie pytanie, jak kontaktować się z klientem, który może zawrzeć z nami późniejszą umowę.

Co powinno zostać zawarte w kontakcie z klientem?
Co oferujemy? – naszym zadaniem jest przedstawienie konkretnych usług, które nasza firma oferuje. Dzięki temu pozbędziemy się wszelkich niedomówień, a klient będzie mógł się zastanowić, czy rzeczywiście chce skorzystać z naszych usług. Można pomyśleć, że skoro jest opcja, że zrezygnuje z usług, to przecież jest to nie opłacalne. Uwierzcie mi, że lepiej, żeby klient wiedział na czym stoi i miał czarno na białym, co możemy dla niego wykonać, niż żeby wyszedł niezadowolony i psuł opinie. Argument do zapamiętania!

W czym możemy pomóc? – przede wszystkim musimy uzgodnić z konsumentem, jaka praca ma zostać przez nas wykonana. Musimy sprecyzować, co należy do naszych obowiązków i z czego musimy się wywiązać, by klient był zadowolony. Jeśli wykonujecie swoją pracę już przez jakiś czas, to myślisz szablonowo, więc wiesz jakie informacje będą ci potrzebne, jeśli klient będzie chciał założyć np. sklep internetowy, to wiesz, że informacje jakie będą ci potrzebne to: Temat sklepu, jakie produkty, kolorystyka itp.

Jak utrzymać kontakt? – W tym celu polecam założyć firmowego e-maila, którym będziemy posługiwać się na czas pracy. Dzięki temu w czasie kiedy nie dostaniemy odpowiednich informacji, będziemy mogli napisać wiadomość do konsumenta, a następnie w szybki sposób umieścić brakujące informacje. Klient na pewno doceni starania i chęć uzgadniania z nim aspektów związanych z jego działalnością, dlatego zadawaj jak najwięcej pytań, bo kto pyta, nie błądzi.

Czy potrzebujesz wsparcia? – Po wykonaniu pracy dla konsumenta, warto jest zaoferować kolejne usługi które obejmuje twoja firma. Znacznie łatwiej będzie pozyskać takową osobę, bo skoro jest zadowolony z pracy którą dla niego wykonaliśmy, to będzie miał przekonanie, że kolejna usługa może przydać mu się w jego biznesie. Dlatego warto jest przygotować sobie szeroki wachlarz usług, które obejmuje nasza firma. Zawarcie tego elementu jest kluczowe w prowadzeniu biznesu, a dodatkowo poprzez pocztę pantoflową, możemy zyskać kolejnego konsumenta.

Czym zrobić to za ciebie? – Wykazanie własnej inicjatywy stworzenia czegoś, da konsumentowi poczucie bezpieczeństwa i świadomość, że warto ci zaufać. Ciekawym aspektem, który warto wykorzystać w swoim świecie biznesu, jest bezpośrednie dzwonienie do klienta i zadanie prostego pytania, czy chce skorzystać z naszych usług. Nie mam tu na myśli dzwonienie do ludzi i zawracanie głowy, a szukanie ludzi którzy potrzebują pomocy. Jest pełno portali, na których ludzie szukają pomocy, lub szukają zleceniobiorcy na wykonanie i dopięcie konkretnego tematu. Warto takie portale przeglądać w celach inspiracji i szukaniu zleceń.

W tych paru krokach przedstawiłem wam szablon, jak rzeczywiście powinno to zostać zrobione. Warto jest zastosować aspekty psychologiczne, gdyż poczucie wartości i zainteresowania jest najważniejsze. Oczywiście wiadomą kwestią jest profesjonalizm w pracy którą wykonujemy.


Avatar
Dominik Jarnot [email protected]
Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz w przemyśle poligraficznym. Został po raz pierwszy użyty w XV w. przez nieznanego drukarza do [...]
Spodobał Ci się nasz artykuł? Daj o sobie znać!
0,00 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (0)
KORONAWIRUS W POLSCE – PIXELWORK dla bezpieczeństwa Klientów i pracowników wstrzymuje działalność

Z uwagi na bieżącą sytuację epidemiologiczną oraz w związku z ogłoszeniem na terenie Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 14 marca 2020 r. stanu zagrożenia epidemicznego, w celu przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się SARS-CoV-2 oraz zabezpieczenia zdrowia i życia naszych Klientów i Pracowników, PIXELWORK od dnia 16.03.2020 r. do odwołania wstrzymuje prowadzoną działalność.

Zamknij