Jak pozycjonować sklepy internetowe? - Agencja Interaktywna - Pixelwork.pl

Jak pozycjonować sklepy internetowe?

Avatar
Dominik Jarnot  16 Sty, 2020   

Znudzony cztaniem monotonnych artykułów? Wypłenij krótki formularz, a bezpłatną wycenę otrzymasz jeszcze dziś! :) Wypełnij formularz

Pozycjonowanie sklepu internetowego jest jednym z najważniejszych elementów działalności promocyjnej, to ona bowiem pozwala na zwiększenie ruchu na sklepie. Wysoka pozycja, zazwyczaj generuje większą ilość odwiedzin na sklepie, przyciąga nowych klientów i zachęca ich do dokonania zakupów. To zaś przekłada się na czysty zysk dla esklepu.

Wysoka pozycja, zazwyczaj generuje większą ilość odwiedzin na sklepie, przyciąga nowych klientów i zachęca ich do dokonania zakupów. To zaś przekłada się na czysty zysk dla esklepu.

Na co zwrócić uwagę, przy prowadzeniu sklepu i jego pozycjonowaniu?
Aktualności – by osiągnąć satysfakcjonujący wynik, należy zadbać o to by oferta sklepu była dopasowana do aktualnych tematów i trendów. Bardzo często zapytania, które pojawiają się w wyszukiwarce, są po prostu powiązane tematycznie z rzeczywistością. Dotyczą świąt, okoliczności, nadchodzących okazji. Będzie to bardzo praktyczne rozwiązanie, ponieważ oferta wpasowująca się do okazji będzie pozycjonowała się wyżej, niż oferta o uniwersalnym podłożu.

Możesz tworzyć landing page powiązany z wydarzeniami w ciągu roku (kiedy zainteresowanie klientów Twoim asortymentem jest większe i dotyczy konkretnej daty?) lub skupić się na okazjach, które odbywają się raz do roku, ale są uniwersalne i dotyczą każdego- np. urodziny, lub rocznice.

Stwórz kalendarz wydarzeń a na jego podstawienie zaplanuj uruchomienie tematycznych podstron. Ważne jednak by były one systematycznie aktualizowane i by funkcjonowały w obrębie sklepu przez cały rok (niekoniecznie mocno wyeksponowane w menu, ale linkowane wewnętrznie i wyciągane na zewnątrz odpowiednio wcześniej).

Druga kwestią jest aktualizacja sklepu internetowego
Google widzi strony, na których się coś dzieje, przez to sklep pozycjonuje się lepiej i znajduje się na lepszym miejscu w wyszukiwarce. Aktualności to świetna rzecz do wykonania linkowania wewnętrznego – opisujesz nowy produkt, jego zalety, kolorystykę, roztrząsasz się nad nim i linkujesz do karty produktu, ważne jest, aby zawsze dać obrazek z nowym produktem. Pamiętaj o linkach wewnętrznych.

Optymalizacja sklepu internetowego
Jest to kolejny krok, który należy wykonać decydując się na pozycjonowanie swojego sklepu w wyszukiwarkach.

Na czym polega optymalizacja? Należy wykonać odpowiedni skrypt lub właściwą platformę, na której sklep zostanie postawiony. Skrypt lub platforma wpływają na jakość wczytywania się sklepu.

Dobrze rozbudowany opis kategorii czy produkty w pełni oparty na słowach kluczowych może zdziałać naprawdę wiele. To idealny sposób na zbudowanie ruchu poprzez różne strony. Klienci mogą bowiem dotrzeć do naszego sklepu za pośrednictwem dobrze opisanej kategorii jak również za pośrednictwem produktu. – To działanie również pomoże Ci w pozycjonowaniu sklepu.

Kontynuując tematykę treści na sklepie, warto pomyśleć o blogu firmowym, jest to jedno z najlepiej sprawdzających się rozwiązań dotyczących pozycjonowania.

Odpowiednia strategia linków na blogu powoduje, że zostają one zauważone przez wyszukiwarki, dzięki czemu ich moc przenoszona jest na moc sklepu. Dobrze zaprojektowana tematyka tekstów na blogu, odpowiednio rozmieszczone i dopasowane słowa kluczowe powodują, że wyszukiwarki wyżej pozycjonują to miejsce, a za tym zyskuje również sklep.

Należy też pamiętać o stałym rozwijaniu poszczególnych funkcjonalności sklepu. Należy dbać prawidłową obsługę płatności, system nawigacyjny, koszyk sklepu, system komunikacyjny i transakcyjny. Wprowadzane są też coraz to nowsze rozwiązania techniczne i technologiczne, które warto wykorzystywać.

Słowa kluczowe w sklepie internetowym
Wspomniane wcześniej słowa kluczowe, które muszą zawierać m.in. opisy kategorii i blogi, to nic innego jak zestawy pytań, dzięki którym potencjalni klienci mają docierać do danego sklepu. Im więcej słów kluczowych zostanie zawartych, tym sklep po raz kolejny będzie na wyższym miejscu w wyszukiwarce (zwiększy się pozycjonowanie, dzięki zwiększonemu ruchowi na stronie).

Warto zadbać o to, by wybrane słowa kluczowe pochodziły również z długiego ogona. W tym przypadku liczba wejść może być nieco mniejsza, ale za to bardziej sprecyzowana, a tak trafiający klienci nie są na pewno przypadkowi. Optymalizacja pod długi ogon powoduje, że tak uzyskane kliknięcia są bardziej wartościowe, bo są bardziej efektywne.

Linki przychodzące muszą być różnorodne i nie mogą prowadzić tylko do strony głównej czy sprzedaży. Należy zwiększyć zasięg linkowania również do konkretnych produktów czy kategorii. Takie rozwiązanie powoduje, że strona zyskuje nie tylko zróżnicowane linki, ale również różne strony są klikane.

Warto jednak pamiętać o tym, by bardzo starannie budować profil linków przychodzących, ponieważ ich nadmierne wyprodukowanie czy też niewłaściwe umiejscowienie może poskutkować nałożeniem przez Google tzw. filtra. Jest to kara, która powoduje, że strona jest znacznie niżej wyświetlana w wyszukiwarkach i nawet dobrze prowadzone działania pozostałe nie będą w stanie tego zmienić.

Jeżeli chcesz by twój sklep lub strona internetowa była na wyższym miejscu w wyszukiwarce, ale nie potrafisz poradzić sobie sam, skorzystaj z naszych usług. W firmie Pixelwork pracują osoby, które temat pozycjonowania znają od podszewki. W celu skontaktowania się z nami możesz wejść w poniższy link, który przekieruje Cię na stronę internetową, lub zadzwonić-577-701-087. Link do strony Pixelwork


Avatar
Dominik Jarnot [email protected]
Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz w przemyśle poligraficznym. Został po raz pierwszy użyty w XV w. przez nieznanego drukarza do [...]
Spodobał Ci się nasz artykuł? Daj o sobie znać!
0,00 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (0)
KORONAWIRUS W POLSCE – PIXELWORK dla bezpieczeństwa Klientów i pracowników wstrzymuje działalność

Z uwagi na bieżącą sytuację epidemiologiczną oraz w związku z ogłoszeniem na terenie Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 14 marca 2020 r. stanu zagrożenia epidemicznego, w celu przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się SARS-CoV-2 oraz zabezpieczenia zdrowia i życia naszych Klientów i Pracowników, PIXELWORK od dnia 16.03.2020 r. do odwołania wstrzymuje prowadzoną działalność.

Zamknij