Jak promować swoją pracę? - Agencja Interaktywna - Pixelwork.pl

Jak promować swoją pracę?

Avatar
Dominik Jarnot  16 Sty, 2020   

Znudzony cztaniem monotonnych artykułów? Wypłenij krótki formularz, a bezpłatną wycenę otrzymasz jeszcze dziś! :) Wypełnij formularz

Chcesz zacząć się promować, ale dopiero skończyłeś szkołę i mimo głowy pełnej pomysłów nie bardzo wiesz, jak to zrobić? Niestety, żyjemy w czasach, w których portfolio pełne cudownych i świeżych projektów nie zagwarantuje Ci świetnego startu, masy zleceń i wielkich pieniędzy.

Aby zacząć się promować w pierwszej chwili musisz zastanowić się, czy masz coś, czym na dzień dzisiejszy możesz się pochwalić. Bądź ze sobą w pełni szczery, przejrzyj swoje projekty surowym, spójrz z dystansem i zastanów się, czy to jest ten etap, w którym warto zainwestować twój czas, czasem i nawet pieniądze, by zacząć promować swoją twórczość. Przy przeglądaniu swoich prac zastanów się czy nie potrzebujesz dorobić jeszcze kilku prac lub dopracować te, które już są?

Drugim krokiem na promowanie siebie będzie uporządkowanie tego, co chcesz właściwie promować.

Drugim krokiem na promowanie siebie będzie uporządkowanie tego, co chcesz właściwie promować. Spójrz na prace pod innym kątem – czy jeżeli używasz wizualizacji, jest ona robiona spójnie?

Czy Twoje prace mają jednakowy styl? Pamiętaj również, że to w jaki sposób zaprezentujesz swoją prace, też ma ogromne znaczenie- poświęć więc chwilę również na dopracowanie prezentowanej pracy!

Znasz grupę docelową do której chcesz dotrzeć podczas promowania swojej pracy?

Grupę docelową stanowią ludzie, do których chcesz trafić ze swoją ofertą. To ludzie będący Twoimi potencjalnymi klientami, którzy zapłacą za Twoją pracę. Wiesz kim są? Potrafisz ich określić?

W celu określenia grupy docelowej weź pod uwagę styl swoich prac oraz skup się na ich charakterze.

Jeżeli zrobisz jedną ilustrację, może okazać się, że będzie ona pasowała nie tylko jako okładka do książek, ale również może zostać wykorzystana jako element graficzny w grze. Możecie być ilustratorami, ale celując w jedną z tych branży będziecie trafiać do zupełnie innych ludzi

Zastanów się również w jakim wieku mogą być osoby na których zależy ci podczas promocji swojej pracy, co lubią, czym się interesują, gdzie mieszkają?

Wyjaśniliśmy trochę jak dobrać grupę odbiorców promocji Twojej pracy, ale dalej nie wiesz w jaki sposób do nich dotrzeć?

Otóż jednym ze sposobów, jest kanał komunikacji.

Kanał komunikacji jest miejscem spotkania z klientem (choćby wirtualnie).

Przykładami takiego kanału są na przykład media społecznościowe takie jak Facebook lub Instagram.

Warto pomyśleć nad założeniem konta, zyskasz wtedy możliwość publikowania swoich prac lub wrzucania linków do nich. Niezależnie jednak od tego w jaki sposób komunikacji wybierzesz, najpierw spróbuj zapoznać się z narzędziem, którego będziesz używał. Poczytaj o zwiększaniu zasięgów, dobrych praktykach, o tagach które pomogą ci zostać zauważonym przez potencjalnie zainteresowanych.

Język komunikacji
Popracuj nad swoim językiem i formą wypowiedzi. Skróty słowne podczas promowania Twojej pracy raczej nie zostaną dobrze odebrane. Jeżeli zależy Ci na osiągnięciu sukcesu, poświęć trochę czasu i dopasuj swój język komunikacji do odbiorcy.

Końcowym etapem będzie określenie celu jaki zamierzasz osiągnąć.

Przez cały czas miej w głowie po co właściwie to wszystko robisz. Szukasz potencjalnych klientów czy wspólników? o nie są proste rzeczy, ale czasami wystarczy poświęcić kilka godzin w tygodniu, żeby powoli budować swoją markę.

Jeżeli zaciekawił Cię wpis i masz ochotę dowiedzieć się innych równie ciekawych rzeczy odwiedź naszą stronę, w zakładce blog czeka na Ciebie cała masa wpisów! Link do strony Pixelwork


Avatar
Dominik Jarnot [email protected]
Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz w przemyśle poligraficznym. Został po raz pierwszy użyty w XV w. przez nieznanego drukarza do [...]
Spodobał Ci się nasz artykuł? Daj o sobie znać!
0,00 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (0)
KORONAWIRUS W POLSCE – PIXELWORK dla bezpieczeństwa Klientów i pracowników wstrzymuje działalność

Z uwagi na bieżącą sytuację epidemiologiczną oraz w związku z ogłoszeniem na terenie Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 14 marca 2020 r. stanu zagrożenia epidemicznego, w celu przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się SARS-CoV-2 oraz zabezpieczenia zdrowia i życia naszych Klientów i Pracowników, PIXELWORK od dnia 16.03.2020 r. do odwołania wstrzymuje prowadzoną działalność.

Zamknij