Jak prowadzić dane strukturalne? - Agencja Interaktywna - Pixelwork.pl

Jak prowadzić dane strukturalne?

Avatar
Dominik Jarnot  16 Sty, 2020   

Znudzony cztaniem monotonnych artykułów? Wypłenij krótki formularz, a bezpłatną wycenę otrzymasz jeszcze dziś! :) Wypełnij formularz

Każdy kto korzysta z Google, miał okazję widzieć wyniki wyszukiwania, które były wzbogacone dodatkowymi informacjami, takimi jak gwiazdki, czyli ocena strony, usługi i tego co przedstawia. Znajdują się tam również informacje dodatkowe i zdjęcia. Oczywiście każdy może się domyślić, że takie informacje mogą pływać na „klikalność” danego linku. Warto zatem skorzystać z takich informacji na Twojej stronie.

Czym są dane strukturalne?
Dzięki danym strukturalnym, wyszukiwarka łatwiej i szybciej zinterpretuje naszą witrynę. Oznacza to tyle, że wyszukiwarka przetworzy informacje znajdujące się na stronie a następnie zrozumie jej zawartość. Za pomocą specjalnych znaczników umieszczanych w kodzie Google sprawdza informacje takie jak noty, jakie produkty wystawiają internauci, liczbę recenzji czy cenę. Trzeba podkreślić fakt, że dane strukturalnie nie wpływają bezpośrednio na pozycje naszej witryny.

Wprowadzając takie informacje na Twoją stronę, witryna ta będzie się znacznie wyróżniała na tle innych stron. Dodatkowo zwiększa szansę, że takowa zostanie odwiedzona, a użytkownik pozostanie na niej na dłużej, niż zwykle. By dobrze to rozegrać, powinieneś umiejętnie posługiwać się frazami, które zechcesz umieścić w informacjach. Jest to oczywiście kwestia psychologiczna, którą stosują marketingowcy, ale nikt nigdy nie powiedział, że Ty nie możesz użyć tego sposobu. Co ważne, skrupulatnie wykonana praca przyciągnie odbiorców na różnych etapach procesu decyzyjnego. Zwróć uwagę na fakt, iż osoba chcąca kupić jakiś produkt, nie wchodzi na stronę sklepu w celach przeczytania informacji o danym produkcie, a szuka forum, gdzie ludzie wyrażają swoją subiektywną opinie. Taka jest najbardziej wiarygodna. Zatem jeżeli udostępnisz takie informacje jak opinia użytkowników, to konsument odwiedzi Twoją witrynę, zobaczy recenzje danego produktu, a nawet może zakupi dany przedmiot właśnie u Ciebie.

Jakie informacje znajdują się w danych strukturalnych?
Wyżej zostały wymienione informacje, na temat tego, co może zostać zawarte. Prócz takich danych jak ocena, liczba opinii czy koszt produktu, dane strukturalne mogą dostarczyć również innych informacji. Mogą one przedstawiać autora publikacji, stan produktu w magazynie czy prezentować miniaturkę zdjęcia. Zdjęcia mogą przydać się w szczególności, gdy ktoś prowadzi bloga z przepisami kulinarnymi, bo jak wiadomo, nikt nie może oprzeć się świetnie wyglądającej, soczystej przekąsce. Trzeba jednak pamiętać, że próby wdrażania fotografii w sposób nieuzasadniony mogą skończyć się zablokowaniem wyświetlania jakichkolwiek danych strukturalnych!

Jak wdrożyć na stronę dane strukturalne
W przypadku, gdy używamy silnika CMS jakim jest np. WordPress, możemy skorzystać z wtyczek, dzięki którym będziemy mogli wprowadzić takowe dane strukturalne. Taką wtyczką jest „Schema”. Znajdziesz tam wiele zamienników, które będą działały w podobny sposób. Jeśli jednak posiadasz stronę, która jest pisana od zera i nie korzysta z wbudowanego systemu, możesz skorzystać z usług programistów, którzy wdrożą odpowiedni kod na Twoją witrynę. By zrobić to poprawnie, należy przeglądnąć specyfikację znajdującą się na Schema.com.

Weryfikowanie danych strukturalnych
Chcąc mieć pewność, że wyszukiwarka prawidłowo widzi informacje zawarte w danych na stronie internetowej, zawsze możesz skorzystać z udostępnionego przez Google narzędzia do testowania danych strukturalnych Google Search. Po wpisaniu adresu URL uzyskasz zestaw informacji na temat mikroformatów znajdujących się w kodzie. Znajdziesz tam również powiadomienia o pojawiających się błędach. Znając te narzędzia, możesz również kontrolować to, co dodaje Twoja konkurencja, dlatego Googlowskie narzędzie jak najbardziej do zapamiętania. Powinieneś również pamiętać, że wklejany adres URL bada tylko i wyłącznie podany adres, dlatego jeśli posiadasz podstrony, w których są zawarte dane strukturalne, to powinieneś również je przetestować.

Kiedy wyświetlane są dane strukturalne
Niestety informacje z danych nie są wyświetlane za każdym razem. Google sam decyduje, czy i które wyniki będą wyświetlane. Ponadto zdarza się, że wyświetlane informacje są zależne od tego, jakie frazy zostały wpisane w wyszukiwarkę. Oznacza to że dane strukturalne będą reagowały na konkretne słowa zawarte podczas wyszukiwania. Trzeba jednak zachować pewną rozwagę, gdyż nadużywanie tego sposobu może skutkować zablokowaniem wyświetlania danych strukturalnych na całej domenie.

Jakie można wyciągnąć wnioski
Dane strukturalne pozwalają dostarczyć użytkownikowi istotnych informacji, już na etapie przeglądania wyników wyszukiwania. Witryny, które korzystają z tej technologii, mają szanse wyróżnić się na tle innych stron internetowych, a dzięki temu zwiększy się liczba wartościowych odwiedzin. W danych strukturalnych mogą być zawarte takie informacje jak autor, ocena produktu, informacje dodatkowe, recenzje oraz zdjęcia.


Avatar
Dominik Jarnot [email protected]
Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz w przemyśle poligraficznym. Został po raz pierwszy użyty w XV w. przez nieznanego drukarza do [...]
Spodobał Ci się nasz artykuł? Daj o sobie znać!
0,00 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (0)
KORONAWIRUS W POLSCE – PIXELWORK dla bezpieczeństwa Klientów i pracowników wstrzymuje działalność

Z uwagi na bieżącą sytuację epidemiologiczną oraz w związku z ogłoszeniem na terenie Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 14 marca 2020 r. stanu zagrożenia epidemicznego, w celu przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się SARS-CoV-2 oraz zabezpieczenia zdrowia i życia naszych Klientów i Pracowników, PIXELWORK od dnia 16.03.2020 r. do odwołania wstrzymuje prowadzoną działalność.

Zamknij