Jak przeprowadzić analizę konkurencji? - Agencja Interaktywna - Pixelwork.pl

Jak przeprowadzić analizę konkurencji?

Avatar
Dominik Jarnot  16 Sty, 2020   

Znudzony cztaniem monotonnych artykułów? Wypłenij krótki formularz, a bezpłatną wycenę otrzymasz jeszcze dziś! :) Wypełnij formularz

Analiza to działania, które pozwolą nam określić i śledzić konkurencję naszego biznesu. Pomaga ona poznać ich strategie marketingowe, cele i przewidzieć plany oraz możemy wykorzystać ich słabe i mocne punkty. Dzięki temu łatwiej nam stworzyć produkt, który będzie dobrej jakości i utrzyma się na rynku.

Poziomy analizy
Przed przystąpieniem do analizy konkurencji, należy określić poziom tej analizy. Przeważnie wyróżnia się konkurencję w strefie:

– marki – firmy, które oferują podobny produkt takim samym klientom w podobnej cenie,

— gałęzi — firmy, które oferują podobne produkty nie zważając na podobieństwo w innych strefach,

— formy produktu — firmy, które oferują różne produkty, które służą do tego samego celu,

— konkurencja ogólna — firmy, które konkurują o konsumentów

Analiza produktu, bądź usługi
Skoro już wiemy, z kim konkurujemy o klientów, to trzeba przyjrzeć się ich ofercie. Dogłębna analiza produktu lub usługi konkurencji pozwoli dostrzec cechy, które przekonają klientów do zakupu.

Na co warto zwrócić uwagę podczas analizy produktu?
— cena finalna,

— korzyści z produktu dla klienta,

— bonusy,

— przybliżony kosz realizacji,

— wygląd, design,

— USP

Analiza kampanii reklamowych
Niedawno Facebook udostępnił przydatną ku analizie opcje, którą jest dostęp do aktywnych reklam wyświetlanych przez fanpage. Jeśli chcemy zobaczyć, jakie działania reklamowe prowadzi na Facebooku dana firma, to wystarczy wybrać zakładkę „Informacje i reklamy”. Niestety, ale osoby trzecie nie mają dostępu do szczegółowych danych, dlatego nie dowiemy się o grupie docelowej.

Analiza konkurencji jest podstawą każdego przedsiębiorcy, który nie ma zamiaru działać w ciemno. Precyzyjne określenie wad i zalet konkurencji i ich przewag, czy niedociągnięć pozwoli dopracować naszą ofertę, aby być przed nimi.


Avatar
Dominik Jarnot [email protected]
Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz w przemyśle poligraficznym. Został po raz pierwszy użyty w XV w. przez nieznanego drukarza do [...]
Spodobał Ci się nasz artykuł? Daj o sobie znać!
0,00 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (0)
KORONAWIRUS W POLSCE – PIXELWORK dla bezpieczeństwa Klientów i pracowników wstrzymuje działalność

Z uwagi na bieżącą sytuację epidemiologiczną oraz w związku z ogłoszeniem na terenie Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 14 marca 2020 r. stanu zagrożenia epidemicznego, w celu przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się SARS-CoV-2 oraz zabezpieczenia zdrowia i życia naszych Klientów i Pracowników, PIXELWORK od dnia 16.03.2020 r. do odwołania wstrzymuje prowadzoną działalność.

Zamknij