Jak przeprowadzić konkurs na mediach społecznościowych? - Agencja Interaktywna - Pixelwork.pl

Jak przeprowadzić konkurs na mediach społecznościowych?

Avatar
Dominik Jarnot  16 Sty, 2020   

Znudzony cztaniem monotonnych artykułów? Wypłenij krótki formularz, a bezpłatną wycenę otrzymasz jeszcze dziś! :) Wypełnij formularz

Organizowanie konkursów w mediach społecznościowy to jeden z najlepszych pomysłów, jaki mógł Ci przyjść do głowy. Dlaczego twierdzę, że jest to dobry plan? Dzięki temu zwiększymy zaangażowanie naszych obecnych fanów, a także da nam to możliwość poszerzenia społeczności na naszym facebooku czy Instagramie. Niestety, bardzo dużo osób popełnia błąd w postaci źle dobranego regulaminu pod dane media społecznościowe. W tym artykule podpowiem Ci, jak prawidłowo przeprowadzić konkurs na najpopularniejszych mediach jakim jest Facebook i Instagram.

Facebook to najpotężniejsze narzędzie, jakie możemy wykorzystać do promowania swojego portalu oraz firmy. By móc zorganizować konkurs, powinieneś skupić się na regulaminie. Co powinno się z nim znaleźć.?

– Informacje o organizacji, która tworzy konkurs – Data rozpoczęcia i zakończenia konkursu – Podkreśl kto może wziąć udział w konkursie, np. określ wiek – Określ co musi zrobić uczestnik konkursu, co jest tematem – Nagrody które może zdobyć konkursowicz – Zamieść informacje gdzie zostanie opublikowana lista zwycięzców – Trzeba poinformować że Facebook jest zwolniony z odpowiedzialności wobec każdego uczestnika konkursu „promocja nie jest w żaden sposób sponsorowana, popierana ani przeprowadzana przez serwis Facebook ani z nim związana”

Czego nie mogą zrobić ludzie biorący udział w konkursie?
Możesz prosić swoich fanów o udostępnianie linku do konkursu lub oznaczać znajomych, ale w żadnym przypadku nie może to być główny wymóg w konkursie, gdyż ten staje się nielegalny. Dużo osób stosuje ten zabieg, dlatego często nasza tablica na Facebooku jest zapełniona udostępnionymi linkami przez znajomych itp.

Nie stosuj loterii – Kolejny często spotykany błąd, to rozwiązanie konkursu za pomocą losowania. Możliwe że spotkaliście się już z podobnym sposobem udostępniania wyników konkursu. Nie stosuj tego zabiegu, bo możesz mieć poważne problemy. Organizując loterię podlegasz ustawie o grach hazardowych. Wiąże się to z koniecznością złożenia wniosku do Izby Celnej i zgodę na przeprowadzenie loterii. Dodatkowo musisz uiścić opłatę za udzielenie zezwolenia. Dodatkowo loteria powinna zostać przeprowadzona przy osobie ze Świadectwem Ministra Finansów. Jeśli pominiesz wszystkie te rzeczy, możesz zostać oskarżony o przestępstwo skarbowe, a odpowiedzialność jest zbiorowa, co oznacza, że uczestnicy konkursu również mogą zostać pociągnięci do odpowiedzialności.

Zwróć uwagę na wartość nagrody. Jeżeli przekroczy ona kwotę 760 zł twoim obowiązkiem jest odprowadzanie podatku 10% od wartości nagrody. Są wyjątki od których nie trzeba odprowadzać podatku a tymi wyjątkami sią konkursy o tematyce naukowej, kulturalnej, sportowej, artystycznej lub dziennikarskiej. Dodatkowo pamiętaj o zakazie przesyłania uczestnikom informacji handlowych, chyba, że została wyrażona zgoda konkursowiczów.

Instagram to aplikacja, na której dużo lepiej i prościej jest przeprowadzić konkurs. W tym przypadku powinieneś jasno określić zasady które trzeba spełnić by wziąć udział w konkursie. Dobrym przykładem są ograniczenia wiekowe. Dodatkowo umieścić informacje co trzeba zrobić, datę rozpoczęcia i zakończenia konkursu oraz sposób wyłonienia i ogłoszenia zwycięzców. W tym przypadku losowanie jest również surowo zakazane. Umieść również informację o braku ponoszenia odpowiedzialności przez Instagram wobec uczestników konkursu. Różnica pomiędzy Facebookiem a Instagramem jest taka, że w tym przypadku możesz stosować wymagania w postaci polubienia lub skomentowania postu a także umieszczania zdjęć na profilu, dawać hashtagi „#” czy obserwować Twój profil.

Zapamiętaj te parę kroków, które są niesamowicie ważne w prowadzeniu konkursu. Unikniesz dzięki temu rozczarowań w postaci zarzutów o okradanie państwa czy niestosowania się do ustawy hazardowej, a także jeżeli wykonasz to dobrze, twoi fani na pewno to wydarzenie zapamiętają, co najważniejsze docenią, oraz zyskasz większe grono zainteresowanych Twoją firmą.


Avatar
Dominik Jarnot [email protected]
Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz w przemyśle poligraficznym. Został po raz pierwszy użyty w XV w. przez nieznanego drukarza do [...]
Spodobał Ci się nasz artykuł? Daj o sobie znać!
0,00 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (0)
KORONAWIRUS W POLSCE – PIXELWORK dla bezpieczeństwa Klientów i pracowników wstrzymuje działalność

Z uwagi na bieżącą sytuację epidemiologiczną oraz w związku z ogłoszeniem na terenie Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 14 marca 2020 r. stanu zagrożenia epidemicznego, w celu przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się SARS-CoV-2 oraz zabezpieczenia zdrowia i życia naszych Klientów i Pracowników, PIXELWORK od dnia 16.03.2020 r. do odwołania wstrzymuje prowadzoną działalność.

Zamknij