Jak reklamować się w Internecie? - Agencja Interaktywna - Pixelwork.pl

Jak reklamować się w Internecie?

Avatar
Dominik Jarnot  16 Sty, 2020   

Znudzony cztaniem monotonnych artykułów? Wypłenij krótki formularz, a bezpłatną wycenę otrzymasz jeszcze dziś! :) Wypełnij formularz

Posiadanie świetnego i oryginalnego pomysłu na biznes to jedno, ale musisz mieć świadomość, że bez wiedzy na temat „jak reklamować się w sieci?” nie osiągniesz dużego sukcesu. Internet jest największą platformą z której korzysta na co dzień miliony osób, więc dlaczego by nie zgłębić technik, o których nie wiedzą inni i wykorzystać je na rynku? Brzmi jak plan idealny, ale zanim przystąpimy do kroków, które trzeba podjąć bo stworzyć budującą się markę, pozwól że przedstawię Ci powody, które przekonają cię w podjęciu decyzji co dalej z tym zrobić. Zadajmy sobie jedno pytanie i przeanalizujmy je. Ile posiadasz wolnej gotówki na zwykłą reklamę? 20 000, 50 000 tyś? Tak naprawdę, ile byś nie miał, to zawsze będzie za mało. W sieci natomiast nie zawsze pieniądze grają główną rolę, dlatego przybliżę ci temat w następujących krokach, a Ty zadecydujesz, czy temat nad którym dzisiaj się rozwodzimy ma w ogóle sens.

Optymalizacja strony pod kątem SEO
Postaw na Stronę i Content – SEO czyli „Search Engine Optimization” to etap, przez których przechodzi KAŻDA strona internetowa. Google to największy serwis społecznościowy z jakiego kiedykolwiek korzystano. Dlatego najlepiej będzie gdy nasza strona będzie się wyświetlała w tej wyszukiwarce. Ale co zrobić by tak się stało. O tym czy wasza strona będzie pojawiała się w Top wyborach w wyszukiwarce decydują „roboty” Googlowskie, które sprawdzają optymalizację Twojej strony, czy jest ona schludna i czy przedstawiane treści są wartościowe. Sprawdza to z poziomu ilości znaków wykorzystanych w tekstach. Narzuca się koncepcja stworzenia Bloga, na którym wpisy będziesz umieszczał systematyczne. Jest to niesamowicie ważne, ponieważ Google odbierze to, jako stronę która jest ciągle dopieszczana. Jeżeli wykonasz ten krok, możesz być pewny że Google nagrodzi Cię wysoką pozycją na tle innych stron.

Nie tylko strona reklamą w sieci – Gdy stwierdzisz, że Twoja firma zmierza w dobrym kierunku i chciałbyś postawić kolejny krok do zbudowania większej rzeczy klientów, którzy będą korzystać z twoich usług, powinieneś poświęcić czas na stworzenie social mediów. Dzięki takowym mediom, możesz dotrzeć w ciągu kilku sekund do ludzi z całego świata. Najpopularniejsze z nich to – Facebook – Instagram – Twitter Te oto wymienione social media zrzeszają największą ilość użytkowników, przez co nazywa się je idealnym miejscem do zaistnienia. To właśnie z nich korzystają celebryci i duże przedsiębiorstwa. Mają bezpośredni kontakt ze swoją widownią a dzięki temu, rosną w sieci i pozwala to na dalszy rozwój.

Google AdWords – W pewnym etapie rozwoju Twojej firmy, dobrym zabiegiem, będzie skorzystanie z tego typu usługi. Jest to także reklama w sieci, ale tym razem musisz rozbić świnkę skarbonkę, bo przyda Ci się gotówka. Zanim jednak przystąpisz do zgłębiania tajnik korzystania z tej usługi, dobrą radą jest stworzenie tylko JEDNEJ KAMPANI, ponieważ jako początkujący, nie masz bladego pojęcia z czym się to je, a niema sensu wydawać początkowo grubej gotówki, a w efekcie końcowym, nie mieć z tego żadnego profitu. Co daje kampania reklamowa? Przede wszystkim będziesz miał wgląd do statystyk, z której części Internetu, ludzie najczęściej odwiedzają twoją witrynę, lub to, jak często jakaś fraza jest wyszukiwana. I to kolejna rzecz, do której się odniosę. „Słowa kluczowe” grają dużą rolę podczas wyszukiwania. Musisz zacząć zwracać uwagę na frazy, które stosujesz na firmowej stronie. Jeżeli są to słowa kluczowe, które konkurują z dużymi markami takimi jak np. AliExpress, czy bliżej polski – Allegro, to zrezygnuj, bo tak duże przedsiębiorstwa wydają setki tysięcy na reklamę, istnieją na rynku już parę lat i zawsze będą zbijać twoją pozycję w dół.

Kim są moi odbiorcy – Gdy sprzedawałeś swój produkt, na pewno naszła Cię kiedyś taka myśl, kto kupuje mój produkt? Ważnym etapem w każdej branży, jest sprawdzanie wieku grupy docelowej. Dlaczego? Znając odpowiedź na nurtujące pytanie, będziesz mógł stworzyć niesamowity Brand i ustawić się stricte pod klienta. Zmiany są dobre, dlatego nie bój się i nie zapominaj stosować tego typu haków w biznesie. Duże przedsiębiorstwa korzystają z tego typu dobrodziejstw i spójrz, jak udało im się zaistnieć. Zatem dlaczego ty byś miał nie wykorzystać tego schematu?

Stopka w e-mailu – Mając swoją działalność, nawykiem stanie się wysyłanie e-mailów to do innych firm w celach ustalenia kontraktu czy do klienta w celach informacyjnych. Skoro już wiesz, że będziesz z tego często korzystał, to dlaczego by nie stworzyć ciekawej stopki, którą będziesz zmieniał w zależności od pory roku, konkursu czy promocji w sklepie. Dodatkowo umieszczone linki do otwarcia strony czy wybrania telefonu to świetny krok w zdobywaniu kolejnych klientów, spragnionych naszego produktu. Zabieg ten nie jest najważniejszy, ale nada waszej firmie profesjonalizmu, a klientowi da to wygodę a ten na pewno wam się odwdzięczy.

Pozwól znaleźć się na mapie – Google Maps to aplikacja, która czerpie od nas informacje w postaci tego, gdzie znajdujemy się w danym momencie. Pokazuje ona również spersonalizowane wyniki w wyszukiwarce, które w głównej mierze zależą od twojej lokalizacji. Użytkownikowi z Gdańska wyskoczą zupełnie inne wyniki, niż osobie z Kielc, pomimo iż wpisały dokładnie tą samą frazę np. „Reklama w sieci”. Dlatego dodanie lokalizacji dla Twojej firmy w Google Maps jest wręcz obligatoryjne. Jeżeli dalej nie wykonałeś tego kroku, to polecam zrobić to właśnie teraz. Załóż konto w usłudze Google Moja Firma a resztę dowiesz się, postępując zgodnie z krokami.

Stosuj formę wideo – YouTube to potężna platforma, która zrzesza ponad miliard użytkowników. Jest to jedna trzecia osób, wędrujących po Internecie. Całkiem spora suma prawda? Rynek jest potężny, dlatego fajnie będzie skorzystać z tego typu usługi. Jeżeli nie przekonałem cię do nagrywania filmików o swoim produkcie, to zadaj sobie pytanie, z czego najczęściej korzystasz, gdy chcesz się dowiedzieć, jak czegoś używać? Takim żywszym przykładem może być chęć kupna nowego samochodu, telefonu czy mikrofali. Zanim przystąpisz do kupna, chcesz się dowiedzieć jak najwięcej na temat danego produktu, czy jest wytrzymały, czy ciężko naprawić, jakie ma parametry itp. Wiadomo, można odwiedzić stronę producenta i wyczytać te informacje, ale chyba lepsza jest subiektywna opinia, kiedy to użytkownik korzysta już z czegoś jakiś czas i może wypowiedzieć się więcej, na temat danego produktu. Dodatkowo w serwisie YouTube, znajduje się sekcja komentarzy oraz oceny, więc subiektywna opinia Jana Kowalskiego zmienia się nagle w obiektywne spojrzenie na produkt. Już wiesz na pewno do czego zmierzam. To właśnie społeczność tworzy produkt, mówi o swoich doznaniach, a producenci to dostosowują. Dlatego nagranie ciekawego poradnika czy recenzji na temat Twojego produktu, to ciekawy pomysł i pomyśl nad zastosowaniem tego patentu.

O Reklamie w Internecie można rozmawiać godzinami, gdyż jest to temat szeroko rozwinięty, sięgający zenitu, ale na pewno powyższe 7 argumentów przybliży Ci dużo bardziej temat. Najważniejsze to nie poddawać się, ryzykować i testować różne rozwiązania, ponieważ niema złotego środka, jak dobrze promować się w Internecie. Eksperymentuj a doświadczenie jakie przyjdzie wraz z zgłębianiem tej wiedzy, otworzy nowe możliwości na rozwój Twojej firmy.


Avatar
Dominik Jarnot [email protected]
Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz w przemyśle poligraficznym. Został po raz pierwszy użyty w XV w. przez nieznanego drukarza do [...]
Spodobał Ci się nasz artykuł? Daj o sobie znać!
4,00 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1)