Jak skutecznie stworzyć identyfikację wizualną? - Agencja Interaktywna - Pixelwork.pl

Jak skutecznie stworzyć identyfikację wizualną?

Avatar
Dominik Jarnot  16 Sty, 2020   

Znudzony cztaniem monotonnych artykułów? Wypłenij krótki formularz, a bezpłatną wycenę otrzymasz jeszcze dziś! :) Wypełnij formularz

Identyfikacja wizualna jest jednym z podstawowych narzędzi, służącym do kreowania wizerunku marki firmy będącej na rynku. Termin ten określa zbiór stosowanych zadań, w celu uzyskania spójnej identyfikacji rynkowej oraz wyróżnienia jej spośród konkurencji. Należy zwrócić uwagę również na to, że czytelny system wizualny jest kluczowym elementem całościowej identyfikacji.

Na identyfikację wizualną składają się m.in. takie elementy: – logo/logotyp – kolorystyka – krój pisma – charakterystyka wnętrz i wyglądów budynków – opakowanie i wygląd produktów.

W wyniku przeprowadzenia identyfikacji wizualnej powstaje zazwyczaj tzw. Podstawowa księga znaku. Jest to oficjalny zapis wzorców prezentacji firmy. Opisane są w niej wyżej wspomniane elementy identyfikacji wizualnej oraz zasady i sposoby ich wykorzystywania.

Wybranymi wzorcami prezentacji są np.: – Symbole firmy – Typografie firmowe – Kolory bazowe firmy – Papier oraz koperty firmowe, wizytówki, dokumenty handlowe, rachunki i faktury – Oznakowanie środków transportu oraz ubiór i identyfikatory pracowników – Informacja wizualna- zewnętrzne oraz wewnętrzne tablice informacyjne, szyldy oraz tabliczki informacyjne

Oficjalne zapisy dotyczące identyfikacji wizualnej mogą zostać poszerzone o księgę komunikacji werbalnej, która zawiera ustalenia dotyczące nazwy, sloganu firmowego, haseł reklamowych, słów kluczowych. Można także dołączyć do nich, nośniki, zawierające elementy identyfikacji muzycznej.

Tworzenie identyfikacji wizualnej
Budowa tożsamości wizualnej jest początkowym procesem polegającym na stworzeniu rozpoznawalności. Dzięki drobnym elementom i czynnością powtarzanym regularnie, możesz stworzyć stabilny fundament identyfikacji wizualnej, a to spowoduje rozwój Twojego biznesu.

Przemyślana identyfikacja wizualna to pewnie postawiony krok w przyszłość. Doskonale wzmocni i utrwali wizerunek Twojej firmy lub oferowanego produktu w świadomości konsumenta, a o to przecież chodzi. Identyfikacja wizualna, staje się również efektywnym narzędziem marketingowym, dzięki wyjaśnieniu czym jest firma, jej głównych zadań oraz pokazaniu co wyróżnia ją spośród innych firm mających ten sam profil.

Warto zaznaczyć fakt, że media społecznościowe wspierają SEO naszej firmowej strony, ponieważ niewiele osób zdaje sobie z tego sprawę. Im więcej będziemy posiadać kont w mediach i im lepiej będziemy nimi zarządzać to sprawimy, że podniesiemy pozycję naszej strony w wyszukiwarce. A co za tym idzie, dodatkowo uzyskamy ruch.

Kreowanie materiałów reklamowych dla potrzeb identyfikacji wizualnej
Wszystkie elementy i produkty, z których stworzona jest identyfikacja wizualna firmy muszą tworzyć spójną całość. Każdy tworzony kolejno materiał taki jak np. ulotka powinien być graficznie powiązany ze stroną internetową. Zachowany jeden styl, trzymany wedle stałych założeń wizualnych ułatwi zapamiętanie firmy i wyłapanie jej produktów spośród innych. Wielu klientów zastanawia cena identyfikacji wizualnej. Wiadomym jest, że oryginalny projekt będzie droższy, w tym wypadku warto jednak nie skupiać się na cenie. Ponieważ oryginalność przyniesie większy efekt i skuteczność.

Kiedy odświeżyć identyfikację wizualną?
Identyfikacja wizualna firmy powinna zmieniać się wraz z następującymi zmianami w otoczeniu biznesowym, bo tylko wtedy jest wciąż atrakcyjna, dopasowana do oczekiwań współczesnych ludzi. Często klienci zmieniają identyfikację wizualną ze względu na zmianę strategii biznesowej. Ponadto, jeżeli firma ma problemy z solidnością i terminowością, warto zainwestować w nowy wizerunek, który zagwarantowałby szereg korzyści w przyszłości firmy.

Komu zlecić nową identyfikację wizualną firmy?
Budowa identyfikacji wizualnej marki jest bardzo odpowiedzialnym zadaniem- dlatego najlepiej powierzyć ją specjalistom. Projektując bowiem poszczególne elementy reklamowe zadbają o to, by wszystkie produkty ze sobą współgrały. Skorzystaj z oferty Pixelwork i pozwól profesjonalistą zadbać o rozwój Twojego biznesu. Zapewniamy kompleksową obsługę oraz wysoki poziom realizacji poszczególnych usług. Link do oferty projektowania graficznego


Avatar
Dominik Jarnot [email protected]
Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz w przemyśle poligraficznym. Został po raz pierwszy użyty w XV w. przez nieznanego drukarza do [...]
Spodobał Ci się nasz artykuł? Daj o sobie znać!
0,00 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (0)