Jak stworzyć aplikację mobilną? - Agencja Interaktywna - Pixelwork.pl

Jak stworzyć aplikację mobilną?

Avatar
Dominik Jarnot  16 Sty, 2020   

Znudzony cztaniem monotonnych artykułów? Wypłenij krótki formularz, a bezpłatną wycenę otrzymasz jeszcze dziś! :) Wypełnij formularz

Zanim przystąpicie do działań w kwestii tworzenia aplikacji, watro jest zapoznać się z kilkoma krokami, które warto zapamiętać. Bez względu na to, czy zamierzasz stworzyć aplikację samodzielnie, czy zlecisz to wyspecjalizowanej agencji, warto jest pamiętać o tych kilku krokach, które pozwolą nam bezpiecznie przejść przez nie do końca odkrytych „mobilnych terenach”.

Z racji tego, że w dzisiejszych czasach, każdy ma przy sobie „przenośny komputer”, każdy również korzysta z aplikacji, które są czymś więcej niż mobilnymi serwisami. W wielkim skrócie, mogą być po prostu wszystkim, grą, bazą muzyki, licznikiem czasu itp. można stwierdzić, że niema żadnych ograniczeń. Aplikacja jest idealnym pośrednikiem miedzy firmą a konsumentem, dlatego firmy często czerpią korzyści z tej technologii. Podczas, gdy będziesz się zastanawiać, czy Twojej firmie przyda się aplikacja, warto jest prześledzić kilka następujących kroków, które pomogą ci określić zapotrzebowanie na dany produkt.

Jakie kroki należy podjąć przy tworzeniu aplikacji mobilnej?
1. Warto zastanowić się, w jakim wieku jest nasza grupa docelowa? Choć wiemy nie od dziś, że rynek tych urządzeń rośnie w bardzo szybkim tempie, to trzeba mieć świadomość, że większą popularnością cieszą się one wśród osób do 30 roku życia.

2. Gdy znajdziemy już odpowiedź na pytanie z wcześniejszego kroku, warto jest zastanowić się nad tym, jakiego typu aplikację, możemy zaoferować klientowi? Z racji tego, że aplikacja obejmuje każdy zakres, może być to gra edukacyjna, prezentacja produktu oraz jego walorów, budzik z dodatkowymi wariantami, może to być po prostu wszystko. Dlaczego cię o tym informuje? Ponieważ ma to na celu podkreślić fakt, że nie warto jest zamykać się w jednej myśli, a warto eksperymentować. Czasem gra zaprojektowana w ciekawy sposób, zrobi większy szał, niż zwykła aplikacja, której tak naprawdę nikt nie będzie potrzebował.

3. Kiedy jasno określimy cel, w którym ma zmierzać aplikacja, warto jest opracować scenariusz, który może wydarzyć się, podczas tworzenia takowej aplikacji. Dzięki temu, unikniemy wszelkich błędów związanych z funkcjonalnością i architekturą naszego programu.

4. Po stworzeniu już planu, na to, jak będą wyglądały pracę dotyczące aplikacji, warto jest skupić się na rozmieszczeniu oraz nawigacji, która będzie towarzyszyła naszemu klientowi przez cały czas. Wszelkie treści należy umieścić w logiczne bloki, odpowiednio je uporządkować i odpowiednio powiązać. Ułatwi to sposób poruszania się po aplikacji, będzie ona przyjazna dla klienta a wygoda, która będzie szła za sprawą dobrze napisanej aplikacji, pozwoli Twojemu klientowi zostać na dłużej.

5. Gdy architektura naszej aplikacji będzie zgadzać się z naszymi wytycznymi i zostanie ona odpowiednio przetestowana, możemy przystąpić do prac związanych z grafiką. Tutaj warto wrócić do punktu nr 1, gdzie odpowiadaliśmy na pytanie, dla jakiej grupy docelowej będzie trafiała zawartość aplikacji. Zupełnie inaczej będzie wyglądała aplikacja z muzyką dla dzieci, a inaczej program, w którym będziemy prowadzić statystykę. Pamiętaj, że aplikacja jest obsługiwana palcami, dlatego warto skupić się na odpowiedni dobranymi wielkościami przycisków, które przyjdzie nam klikać. Dodatkowo rozdzielczość ekranów jest różna, więc trzeba troszkę pokombinować, by wyglądało to dobrze. Ostatnim elementem który warto zawrzeć jest fakt, że telefony można obracać w pozycji leżącej, dlatego warto również stworzyć kompozycje dla takiego układu.

6. Kolejny etap, który czeka naszą aplikację, to kwestia zaprogramowania. Możemy skorzystać z dwóch dostępnych rozwiązań. Pierwszy polega na stworzeniu aplikacji opartej o konkretny system operacyjny, np. Android. Dzięki takiemu rozwiązaniu, nasza aplikacja efektywniej będzie korzystała z zasobów, które posiada dany smartphone. Natomiast drugie rozwiązanie, które możemy wykorzystać, języki multiplatformowe. Dzięki temu uruchomimy nasza aplikację na różnych urządzeniach i systemach. W ten sposób oszczędzimy czas i zmniejszymy koszt produkcji, pisząc aplikację tylko raz.

7. Teoretycznie nasza aplikacja jest już gotowa i mógłbyś ją udostępnić, jednak warto jest przetestować aplikację w odpowiedni sposób. Podczas testowania, trzeba pamiętać, że osoby, które będą miały na celu wykorzystać błędy naszego programu, nie będą myślały schematycznie. Dlatego warto jest przeanalizować kilkukrotnie stworzony kod, a także udostępnić aplikację kilku osobom z grupy docelowej, ta by mogły znaleźć błędy, których ty nigdy byś nie znalazł. Dzięki temu będziemy mieli okazję je wyeliminować.

8. Nadszedł długo oczekiwany czas publikacji naszej aplikacji. W Polsce są dwa najpopularniejsze systemy, z których korzystają użytkownicy. Jest to Android i iOS. Każdy z nich posiada własny dedykowany sklep z aplikacjami, w którym możemy umieszczać gotowy program. Dla systemy Android jest to Google Play, natomiast w przypadku iOS jest to App Store. Aby przejść do publikacji naszego dzieła, należy założyć konto deweloperskie. Jest ono niestety płatne, natomiast dodanie aplikacji do sklepu nie wiąże się z żadnym dodatkowym kosztem. Warto pamiętać również o tym, że na weryfikację i pomyślnym dodaniu aplikacji do sklepu trzeba czekać kilka, do kilkunastu dni, wszystko oczywiście zależy od sklepu.

Jeśli nasza aplikacja została zweryfikowana pomyślnie i została opublikowana, to została ostatnia kwestia, na której warto się skupić. Program który stworzyłeś powinieneś porównać do żywego organizmu, który się rozwija. Tak tez powinieneś traktować swoje dzieło. To nie jest projekt, który jest odhaczony i gotowy. Trzeba się ciągle na nim skupiać i wprowadzać innowacyjne rzeczy. Stosując tą technikę, użytkownicy korzystający z twojej aplikacji, na pewno będą ci za to wdzięczni.


Avatar
Dominik Jarnot [email protected]
Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz w przemyśle poligraficznym. Został po raz pierwszy użyty w XV w. przez nieznanego drukarza do [...]
Spodobał Ci się nasz artykuł? Daj o sobie znać!
0,00 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (0)