Jak stworzyć dobry newsletter? - Agencja Interaktywna - Pixelwork.pl

Jak stworzyć dobry newsletter?

Avatar
Dominik Jarnot  16 Sty, 2020   

Znudzony cztaniem monotonnych artykułów? Wypłenij krótki formularz, a bezpłatną wycenę otrzymasz jeszcze dziś! :) Wypełnij formularz

Newslettery służą do przekazywania klientom cennych informacji i spersonalizowanych przekazów marketingowych. Możemy zatem śmiało umieszczać w nich informacje o nowych produktach, bądź usługach. W przypadku, gdy prowadzimy bloga, lub serwis informacyjny, to newsletter spełni funkcję polecania ciekawych artykułów oraz informowania o nowych.

Wysyłanie newsletterów pomaga przypomnieć klientowi o naszej stronie i zbudowaniu u nich świadomości istnienia naszej oferty. Bezpośrednio jesteśmy w stanie dzięki newsletterowi zwiększyć liczbę wejść na naszą stronę internetową, a to może już tylko przełożyć się na sprzedaż.

Cel wysłania newslettera
– zwiększenie sprzedaży przez informowanie klientów o przecenach – pozyskanie klientów dzięki adresom e-mail, które zostawiły osoby w naszej bazie – poprawienie wizerunku firmy – budowanie świadomości marki – zwiększenie ruchu strony internetowej

Podczas wyboru grona odbiorców warto zastanowić się, kto będzie naszym odbiorcą docelowym. To podstawowy element każdej strategii, przez którą określimy rodzaj i charakter przekazu. Możemy przygotować treść dla osób, które wyszły z naszej strony z produktami w koszyku, bądź dla osób, które jeszcze nie dokonały żadnego zakupu.

Istotny jest temat wiadomości wysyłanej z poziomu newslettera. Jeśli temat będzie źle dobrany, to istnieje ryzyko, że nasza wiadomość zostanie zablokowana lub usunięta. Tematy powinny być krótkie, zwięzłe i oddawać jak najlepiej się da treść wiadomości. Najlepiej jakby to było od 2 do 4 słów.

Naszym celem jest odesłanie subskrybentów newslettera na naszą stronę internetową, gdzie będą mogli skorzystać z oferty, przez co wysyłane wiadomości muszą być zwięzłe.

Wiadomości muszą rozbudzić ciekawość użytkownika, a nie wyczerpywać temat do końca. Jeśli wysyłamy newsletter wyprzedażowy, to nie może on powodować znudzenia czytaniem dużej ilości tekstu. Ma on nakłonić potencjalnego klienta do kliknięcia w naszą stronę.

Warto pamiętać o częstotliwości wysyłania maili. Zbyt częsta wysyłka maili może doprowadzić do uznania nas za spamerów i wypisywania się osób w newslettera. Z kolei zbyt rzadkie wysyłanie maili sprawia, że osoby zapominają o naszej stronie.

Należy przestrzegać tych reguł, by prowadzić skuteczny marketing mailowy, który musi się pozytywnie odbić na sukcesie naszego biznesu.


Avatar
Dominik Jarnot [email protected]
Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz w przemyśle poligraficznym. Został po raz pierwszy użyty w XV w. przez nieznanego drukarza do [...]
Spodobał Ci się nasz artykuł? Daj o sobie znać!
0,00 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (0)
KORONAWIRUS W POLSCE – PIXELWORK dla bezpieczeństwa Klientów i pracowników wstrzymuje działalność

Z uwagi na bieżącą sytuację epidemiologiczną oraz w związku z ogłoszeniem na terenie Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 14 marca 2020 r. stanu zagrożenia epidemicznego, w celu przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się SARS-CoV-2 oraz zabezpieczenia zdrowia i życia naszych Klientów i Pracowników, PIXELWORK od dnia 16.03.2020 r. do odwołania wstrzymuje prowadzoną działalność.

Zamknij