Jak stworzyć USP marki? - Agencja Interaktywna - Pixelwork.pl

Jak stworzyć USP marki?

Avatar
Dominik Jarnot  16 Sty, 2020   

Znudzony cztaniem monotonnych artykułów? Wypłenij krótki formularz, a bezpłatną wycenę otrzymasz jeszcze dziś! :) Wypełnij formularz

Na rynku powstaje coraz to więcej firm, przez co wszystko zawarte w ogóle staje się bardziej wymagające. W tłumie innych firm na rynku możemy się wyróżnić jedynie tylko wtedy, gdy odnajdziemy swoje USP (z ang. Unique Selling Proposition).

Aby odnaleźć USP naszej marki należy skupić się na aspektach i cechach, poprzez które będziemy rozpoznawalni i sprawimy, że przez pierwsze wrażenie klienta, będzie on pozytywnie zainteresowany naszą ofertą.

Odnajdywanie USP warto zacząć od przeanalizowania początków naszej firmy. Warto odpowiedzieć sobie na kilka podstawowych pytań, takich jak: jakie produkty, bądź usługi sprzedajemy, kto jest naszym targetem, w czym jesteśmy dobrzy oraz jaki jest najważniejszy cel biznesowy na kliencie.

Następnie należy przystąpić do identyfikacji problemu odbiorcy i wyjaśnienia, w jaki sposób produkt, bądź nasza obsługa może go rozwiązać.

Kolejnym krokiem jest skupienie się na identyfikacji tego, co wyróżnia nasze rozwiązanie problemu wobec klienta przy innych rozwiązaniach konkurencji. Jeśli odkryjemy w nas potencjalną unikalną wartość, to będzie ona fundamentem, który przekona klienta, by skorzystał z naszych usług lub produktów. Przykładowymi wyróżnikami firmy mogą być: dobrej jakości produkty, kompleksowe usługi, natychmiastowa dostawa, bądź indywidualna obsługa klienta.

Ostatnim etapem będzie przekształcenie wszystkich uzyskanych elementów w komunikat, który przedstawi te wartości klientowi. USP zawiera obietnicę, którą składamy swoim klientom. Jeśli znajdziemy już swoje USP, to warto je przekazać swoim pracownikom, by poddali je ocenie. Znalezienie dobrego i skutecznego punktu sprzedaży wymaga czasami kilka prób zanim uzyskamy zadowalający nas rezultat. Gdy już znajdziemy nasze perfekcyjne USP, to stanie się ono zintegrowane ze strategią naszej firmy.


Avatar
Dominik Jarnot [email protected]
Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz w przemyśle poligraficznym. Został po raz pierwszy użyty w XV w. przez nieznanego drukarza do [...]
Spodobał Ci się nasz artykuł? Daj o sobie znać!
0,00 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (0)