Jak wybrać dobrą agencję reklamową? - Agencja Interaktywna - Pixelwork.pl

Jak wybrać dobrą agencję reklamową?

Avatar
Dominik Jarnot  16 Sty, 2020   

Znudzony cztaniem monotonnych artykułów? Wypłenij krótki formularz, a bezpłatną wycenę otrzymasz jeszcze dziś! :) Wypełnij formularz

Dostałeś nagłego olśnienia i znalazłeś świetny pomysł na stworzenie działalności gospodarczej. Jesteś tak pewny swojego planu, że poświęciłeś mu cały swój czas i masz nadzieje, że praca, którą wkładasz odwdzięczy ci się w przyszłości w postaci grubej gotówki. Wszystko co należało do twoich obowiązków jest już wykonane, zostało tylko wrzucenie planu na światło dzienne i voilà, zaczynasz zarabiać pieniądze. Ale zanim do tego przystąpimy, ściągnę cię jeszcze na chwilę na ziemie by przedstawić ci pewną zależność, od której jesteś uzależniony. Nie od dzisiaj wiemy, że konkurencja na rynku jest przepotężna i ciężko będzie ją zwalczyć. Trzeba to zrobić przede wszystkim mądrze, tak by klient wybierał naszą firmę a nie konkurencyjną. W tym celu należy wybrać dobrą w swoim fachu agencje reklamową. Przedstawię wam w kilku krokach na co powinniście zwrócić uwagę, by nie zostać zmanipulowany i nie wydać pieniędzy na coś, co nie jest tego warte.

Jak należy postępować?
1. Analizuj i zapisuj – Siedząc w wolnej chwili na tarasie, pijąc kawę i surfując po sieci, na pewno zdarzyło ci się trafić na stronę/baner która zwróciła twoją uwagę. Przez chwilę przeszła ci myśl, że jest ona na tyle ładna, że sam byś taką nie pogardził. Co w takim przypadku powinieneś zrobić? Zwykle agencje reklamowe udostępniają w stopce strony autora danej witryny. Powinieneś tam zajrzeć i zapisać e-mail, bądź nazwę agencji która takową reklamę wykonywała. Jeżeli ktoś z twoich znajomych posiada biznes i korzysta z tego typu usług, zapytaj czy są z nich zadowoleni i posłuchaj opinii. Zawsze możesz skontaktować się z właścicielem danej firmy i zapytać się, gdzie skierował swoje zapytanie o tego typu usługi. Taka obserwacja i analiza to jedne z pierwszych kroków, które powinieneś podjąć w budowaniu firmy.

2. Cierpliwość to podstawa – Gdy posiadasz już spis agencji, które zaimponowały ci swoją dokładnością, designem itp. Należy się z nimi skontaktować. Jeżeli wykonałeś zadanie z poprzedniego punktu dobrze, to powinieneś mieć na swojej liście parę agencji. Skontaktuj się z nimi wszystkimi. Możesz wysłać e-miał, przyjść osobiście czy skontaktować się telefonicznie. Na co szczególnie powinieneś zwrócić uwagę, to fakt czy będziecie nadawać na tych samych falach. Marketing czy reklama to dziedzina w której bardzo ważna jest współpraca i zaufanie pomiędzy agencją i jej pracownikami a klientem. Często będziecie musieli wprowadzać dynamicznie zmiany, dlatego częsty i szybki kontakt ułatwi ci prowadzenie takowej kampanii. Wszystko zależy od konkretnego przypadku, ale bez obaw, na pewno wyczujesz, czy ktoś spogląda na to w podobny sposób co ty.

3. Idź za głosem serca – Podczas poszukiwania odpowiedniej agencji dla twojej firmy, możesz trafić na różnych ludzi. Po przyjściu na wcześniej zaplanowane spotkanie, będziesz mógł sam wywnioskować po charakterze mowy przedstawiciela danej agencji. Na czym możesz się skupić to przede wszystkim nad tym, czy taka osoba stosuje już wyuczone formułki, czy podchodzi on do Ciebie indywidualnie, chcąc poznać całe zaplecze oraz content twojej firmy. Pozwoli Ci to ocenić, czy przedstawiona usługa przez osobę z obsługi klienta jest kolejnym zleceniem do odhaczenia i wrzucenia do swojego portfolio, czy jest indywidualnym projektem, którym chcą zrealizować z pasji a nie przymusu. Bacznie obserwuj i podejmuj kroki, zadawaj pytania i dowiaduj się więcej, bo są to twoje pieniądze a przecież nikt nie chce, żebyś je stracił.

4. Przygoda z marketingiem – Do marketingu trzeba mieć odpowiednie podejście. Nie można wydawać na nie ani za dużo pieniędzy ani za mało. Często zdarzało się, że klient po usłyszeniu ceny, jaką będzie musiał zapłacić za tego typu usługę odchodził do konkurencyjnej firmy, a następnie po niecałym miesiącu wracał do nas i prosił o naprawdę zepsutej pracy, lecz wiadomo, że straconego czasu i pieniędzy nikt Ci nie zwróci a to jednak jest kluczowe. Pieniądze za reklamę mogą wydawać się duże, ale to właśnie dzięki reklamie stajemy się bogatsi, bo przecież nikt nie kupi naszego produktu, jeżeli o nas nie usłyszy. We wcześniejszych blogach jest opisane, że warto jest kombinować, wprowadzać zmiany w marketingu, gdyż świat się zmienia a twoja firma musi się do tego przystosować. Zaufanie co do specjalistów z danego działu jest również istotne. Dostosują się pod twoje wymagania i zrobią dla twojej firmy wszystko co tylko najlepsze, dlatego warto jest czasem powierzyć tą pracę takim osobom.

Po zapoznaniu się z powyższym wpisem, jesteś gotowy, by zacząć stawiać pierwsze kroki w promowaniu swojego biznesu. Przeczytaj artykuł raz jeszcze, zapoznaj się z naszymi wcześniejszymi wpisami, przeanalizuj je i twórz własnym biznes!


Avatar
Dominik Jarnot [email protected]
Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz w przemyśle poligraficznym. Został po raz pierwszy użyty w XV w. przez nieznanego drukarza do [...]
Spodobał Ci się nasz artykuł? Daj o sobie znać!
0,00 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (0)