Jak zbudować bazę mailingową? - Agencja Interaktywna - Pixelwork.pl

Jak zbudować bazę mailingową?

Avatar
Dominik Jarnot  16 Sty, 2020   

Znudzony cztaniem monotonnych artykułów? Wypłenij krótki formularz, a bezpłatną wycenę otrzymasz jeszcze dziś! :) Wypełnij formularz

Dobrze zbudowana baza odbiorców jest w stanie dać nam bardzo wiele zalet w marketingu. Najważniejszy jest fakt, że możemy skontaktować się z osobami, które są wstępnie zainteresowane otrzymywaniem wiadomości od nas. Zatem mamy ogromną szansę na dotarcie do wybranej grupy osób.

RODO przy tworzeniu bazy malingowej
RODO w ostatnim czasie przysporzyło trochę komplikacji przy tworzeniu baz. Jeśli ktoś dopiero rozpoczyna przygodę z tworzeniem baz mailingowych, to warto przypomnieć najważniejsze założenia.

Przede wszystkim naszym obowiązkiem jest powiadomienie użytkownika informacją o przetwarzaniu danych i jego bezpieczeństwie. RODO wymusza na administratorach obowiązek pobrania konkretnych zgód. Istotne jest podanie danych administratora, możliwe przekazanie danych innemu podmiotowi. Również trzeba nakreślić prawa użytkownika, np. zmiany, przeniesienia i usunięcia danych z bazy.

Budując bazę trzeba także pamiętać, aby poinformować użytkowników, jakie wiadomości będą otrzymywać. To bardzo ważne, gdyż użytkownicy Internetu nie chcą być zasypywani reklamami.

Popularne sposoby pozyskiwania mailów:
Newsletter to najpopularniejszy sposób na budowanie bazy mailingowej. Stale wysyłamy maile, w których znajdują się przeróżne powiadomienia dot. np. przecenionych produktów, materiałów edukacyjnych itd. Ważne jest, aby zachować regularność i zwięzłość. W przypadku, gdy obiecamy jedno, a będziemy robić co innego i nie wywiązywać się z obietnicy, to możemy utracić sporą cześć osób z bazy.

Facebook pozwala na przygotowanie kampanii reklamowej o nazwie Lead Ads, dzięki której można od razu pozbierać adresy email.

Można pozyskiwać emaile także poprzez promowanie jakichś akcji. Przykładowo możemy zaproponować klientowi rabat, za zostawienie emaila. Gdy użytkownik poda swój adres email, to otrzyma na skrzynkę stosowny rabat, a my zyskamy na kolejnym rekordzie w bazie.

Budowanie bazy mailingowej to nadal jedno z kluczowych działań w strategii firmy. Dobra baza stanowi przede wszystkim bardzo ważny kanał komunikacji i sprzedaży, a największą tego zaletą jest nasza swoboda działań w tym kierunku. Oczywiście, wszystko musi odbywać się zgodnie z prawem, oraz trzeba być szczerym z użytkownikami i dostarczać im content wysokiej jakości.


Avatar
Dominik Jarnot [email protected]
Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz w przemyśle poligraficznym. Został po raz pierwszy użyty w XV w. przez nieznanego drukarza do [...]
Spodobał Ci się nasz artykuł? Daj o sobie znać!
0,00 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (0)