Jak zbudować markę i zasięg na Instagramie? - Agencja Interaktywna - Pixelwork.pl

Jak zbudować markę i zasięg na Instagramie?

Avatar
Dominik Jarnot  16 Sty, 2020   

Znudzony cztaniem monotonnych artykułów? Wypłenij krótki formularz, a bezpłatną wycenę otrzymasz jeszcze dziś! :) Wypełnij formularz

Żyjemy w czasach, w których obecność firm na Instagramie nikogo już nie zdziwi.

Coraz więcej marek przenosi swoje działania na stale rozwijający się portal, który nie zwalnia tempa w kwestii udostępniania użytkownikom nowych form komunikacji na platformie i funkcji w jej poszczególnych sekcjach. Co zrobić by zbudować markę i zasięg na Instagramie? Odpowiedź znajduje się poniżej.

Przede wszystkim skup się na tym by treści wrzucane na Twój profil nie były przypadkowej treści- pilnuj by nie zrobić ze swojego konta śmietnika bezsensownych treści. Od samego początku musisz mieć dobrze przemyślaną strategię, którą wdrążysz i będziesz kontynuował przez długi czas. Wypracuj charakterystyczny styl, który wyróżni Twoją markę, zarówno pod względem zdjęć, jak i treści. Przygotuj sobie harmonogram wpisów z wyprzedzeniem (uwzględnij w nim nadchodzące święta czy wydarzenia.)

Świetnymi narzędziami, które pomogą ci w uporządkowaniu wszystkiego są:

– Hootsuite dzięki niemu możesz planować kilka postów jednocześnie dla kilku kanałów

– kontentino zawiera on przejrzysty układ kalendarzowy oraz możliwość dodawania komentarzy przez osoby do tego uprawnione. Planner ten posiada również dostęp do emotikonów.

Publikowane przez Ciebie zdjęcia, powinny być wstawiane w określonych godzinach. Zastanów się, w jaki sposób funkcjonuje Twoja grupa docelowa. Według ostatnich badań najlepszy czas ma wrzucanie postów to godziny pomiędzy 8-9 i 14-17. Oczywiście, nie wiadomo czy akurat te godziny będą najlepszymi godzinami dla Ciebie, dlatego spróbuj metody prób i błędów, aby znaleźć optymalny czas dla Twojej firmy.

Biogram, czyli instagramowa wizytówka
Pierwszym krokiem będzie dodanie pełnej nazwy firmy. Dzięki temu ułatwisz ludziom wyszukiwanie oraz Twoi followersi będą mieli pewność, kogo obserwują.

Po drugie – opis działalności – dokładnie przedstaw czym zajmuje się Twoja firma. Nie rozpisuj się, w konkretnych słowach staraj się zawierać kluczowe i najważniejsze informacje.

Wykorzystaj BIO i wstaw tam link kierujący użytkowników do Twojej witryny. Pamiętaj tylko, by umieścić go w skróconej wersji, np: PRZY POMOCY BITLY.COM

Instagram to kolebka pięknych zdjęć, wrzucając więc zdjęcia na swój profil zadbaj o ich estetykę, staraj się przyciągnąć ludzi zdjęciami jakie będziesz wstawiać.

Jedną z najważniejszych zasad instagrama jest ‘Nie tylko ilość, ale przede wszystkim jakość.”

Jeżeli już uda uzbierać ci się jakąś grupę obserwujących, wzywaj ich do działania. Twórz wartościowe copy, które zachęci użytkowników do nawiązywania z Tobą kontaktu.

Najlepszym narzędziem do zbudowania zasięgu na instragramie jest używanie hastagów.

(Limit hashtagów na Instagramie wynosi 30 hastagów pod jednym zdjęciem.) Zastanów się, jakie hastagi najlepiej wpasowują się tematykę Twojej firmy i zamieszczanych zdjęć.

Jeżeli używasz hastagów, nie musisz używać tylko angielskich słów, polskie hashtagi stają się coraz bardziej popularne. Możesz również wymyśleć swój hashtag związany z Twoją działalnością i dodawaj go do każdego wpisu. Oznaczanie na Instagramie również niesie za sobą sporą moc zasięgów.

Dziel się ze swoimi followersami wszystkimi ważnymi wydarzeniami, osiągnięciami lub wyróżnieniami. Taguj również inne, powiązane z Twoją marki, influencerów lub strony z branży.

Bądź motywatorem i wsparciem, dla osób które obserwują Twój profil, staraj się ciągle budować zaufanie i więź między wami. Dziel się swoimi spostrzeżeniami oraz inspiracjami.

Publikuj filmiki na stories, odwiedzaj lajkuj i komentuj profile które Cię obserwują. Pamiętaj, że aktywność Twojej marki będzie miarą Twojego sukcesu.

Organizuj konkursy, dzięki nim naprawdę zwiększysz aktywność na swoim profilu. Dając możliwość zdobycia nagrody, nawet Ci bierni obserwatorzy zostaną zmotywowani do wzięcia udziału w konkursie.

Jeżeli chcesz, wycenić prowadzenie instagrama, wejdź na naszą stronę internetową i zapoznaj się z ofertą lub zadzwoń do nas. Link do oferty mediów społecznościowych


Avatar
Dominik Jarnot [email protected]
Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz w przemyśle poligraficznym. Został po raz pierwszy użyty w XV w. przez nieznanego drukarza do [...]
Spodobał Ci się nasz artykuł? Daj o sobie znać!
0,00 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (0)
KORONAWIRUS W POLSCE – PIXELWORK dla bezpieczeństwa Klientów i pracowników wstrzymuje działalność

Z uwagi na bieżącą sytuację epidemiologiczną oraz w związku z ogłoszeniem na terenie Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 14 marca 2020 r. stanu zagrożenia epidemicznego, w celu przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się SARS-CoV-2 oraz zabezpieczenia zdrowia i życia naszych Klientów i Pracowników, PIXELWORK od dnia 16.03.2020 r. do odwołania wstrzymuje prowadzoną działalność.

Zamknij