Jak zoptymalizować konwersję? - Agencja Interaktywna - Pixelwork.pl

Jak zoptymalizować konwersję?

Avatar
Dominik Jarnot  16 Sty, 2020   

Znudzony cztaniem monotonnych artykułów? Wypłenij krótki formularz, a bezpłatną wycenę otrzymasz jeszcze dziś! :) Wypełnij formularz

Przeprowadzanie analityki internetowej kojarzy się z liczbą unikalnych użytkowników, odsłon i współczynników odrzuceń. Dzięki łatwym narzędziom analitycznym ułatwił sprawę w postaci prowadzenia statystyk i raportów. Dzięki temu możemy decydować o tym, co powinno zostać zmienione na naszej stronie internetowej. Tym jest właśnie konwersja, czyli analizowanie, co można poprawić, by liczba odwiedzających użytkowników zwiększała się z dnia na dzień.

Optymalizowanie konwersji
Proces ten polega na zwiększaniu liczby użytkowników wykonujących pożądaną przez nas akcję. Biorąc pod uwagę drugi składnik wzoru, czyli liczbę wszystkich użytkowników serwisu, oczywiście możemy optymalizować także ruch dostarczany na stronę. Często jednak zwiększenie liczby wartościowych użytkowników jest niesamowicie czasochłonne, a jak wiadomo, znaleźć czas na badanie statystyk jest prawie niemożliwy podczas prowadzenia własnej działalności. Dodatkowo jest ono droższe, niż zwykła zmiana struktury na stronie internetowej. Jesteśmy w stanie dzięki temu zwiększyć przychody, nie inwestując ani grosza w celach zwiększenia ruchu na witrynie.

Jak widać budowanie konwersji i jej optymalizacja jest niesamowicie ważna, ponieważ decyduje o tym, jak często nasza strona jest odwiedzana i jak jest ona postrzegana przez zwykłego użytkownika. Nie wiemy jednak, jacy to byli użytkownicy, w wyniku jakich działań trafili na naszą stronę, z jakich urządzeń korzystali ani jak zachowywali się w czasie jednej sesji. Współczynnik konwersji daje nam ogólną wiedzę na temat efektywności naszej witryny i jest trudny do wykorzystania w rzeczywistych działaniach optymalizacyjnych i decyzjach biznesowych. Kluczową kwestią jest odpowiednie podzielenie użytkowników i analiza współczynnika konwersji w odpowiednim kontekście. Grupujmy odwiedzających w podziale na typ źródła ruchu, poszczególne akcje promocyjne lub inne parametry definiujące ich. Dopiero w wyniku takich działań możemy optymalizować poszczególne strony, elementy oferty, mechanizmy bądź też działania reklamowe.

Jak widać nie zawsze trzeba wydawać ciężkie pieniądze w celach zoptymalizowania konwersji. Wystarczy usiąść spokojnie, przeanalizować statystyki i dokonać odpowiednich kroków, by ta mogła się ciągle rozwijać i iść do przodu. Z tematem trzeba się zapoznać i kombinować, gdyż niema ona stricte przygotowanego schematu, jak powinna zostać przeprowadzona konwersja.


Avatar
Dominik Jarnot [email protected]
Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz w przemyśle poligraficznym. Został po raz pierwszy użyty w XV w. przez nieznanego drukarza do [...]
Spodobał Ci się nasz artykuł? Daj o sobie znać!
4,43 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (7)
KORONAWIRUS W POLSCE – PIXELWORK dla bezpieczeństwa Klientów i pracowników wstrzymuje działalność

Z uwagi na bieżącą sytuację epidemiologiczną oraz w związku z ogłoszeniem na terenie Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 14 marca 2020 r. stanu zagrożenia epidemicznego, w celu przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się SARS-CoV-2 oraz zabezpieczenia zdrowia i życia naszych Klientów i Pracowników, PIXELWORK od dnia 16.03.2020 r. do odwołania wstrzymuje prowadzoną działalność.

Zamknij