Jakie są różnice między emailem a social media? - Agencja Interaktywna - Pixelwork.pl

Jakie są różnice między emailem a social media?

Avatar
Dominik Jarnot  16 Sty, 2020   

Znudzony cztaniem monotonnych artykułów? Wypłenij krótki formularz, a bezpłatną wycenę otrzymasz jeszcze dziś! :) Wypełnij formularz

Jakiś czas temu u nas w firmie zadano pytanie, gdzie najlepiej kontaktować się z klientem. Temat mnie zaintrygował do tego stopnia, że postanowiłem napisać o tym artykuł. Z racji tego, że nasza firma prosperuje na rynku jakiś czas, to zdążyliśmy wykorzystać obie z opcji. Początkowo był to e-mail, gdzie wysyłaliśmy wiadomości z propozycjami zawarcia kontraktu, przedstawienia naszej oferty, czy pokazania gotowej pracy. Ludzie z którymi współpracowaliśmy chętnie odpowiadali na nasze wiadomości z racy tego, że wiedzieli czego mogą się spodziewać.

E-mail marketing sprawdza się w przypadku:

  • budowania relacji z klientami
  • dostarczanie stargetowanych i spersonalizowanych wiadomości
  • przekształcanie subskrybentów w klientów
  • utrzymanie klienta w firmie
  • dostarczenie możliwości upsellingu

Email to doskonały kanał, który należy wykorzystać w przypadku klientów będących na dole lejka i świetny sposób, żeby kierować ich na stronę. Pamiętaj, że to za pośrednictwem emaila większość klientów chce dostawać wiadomości transakcyjne i biznesowe. Ogólnie rzecz biorąc, ludzie oczekują ofert i treści sprzedażowych właśnie w poczcie elektronicznej, korzystaj więc mądrze z tego medium.

Drugą rzeczą, którą warto wykorzystać w swoim biznesie jest technologia i aplikacja, z której korzysta niesamowita ilość osób. Takie aplikacje to np. Facebook, czy Instagram. Do czego mogą przydać się media społecznościowe? Przede wszystkim do budowania marki, odpowiadaniem użytkownikom na nurtujące ich pytania i wiele więcej.

Media społecznościowe sprawdzają się w przypadku:

  • budowanie świadomości marki
  • budowanie lojalności w stosunku do marki
  • tworzenie społeczności
  • kierowanie ruchu na stronie
  • zwiększenie konwersji na stronie

Największym wyzwaniem w przypadku social media jest to, że nie masz wpływu, kto widzi Twoje wiadomości. Facebook, Twitter i Instagram – wszystkie mają algorytmy, które ograniczają zasięg organiczny postów. Pamiętaj, że są to prywatne firmy i utrzymują się głównie z reklam. Z przyjemnością przyjmą od Ciebie opłatę, żebyś mógł wyświetlić swoją wiadomość – ale nie pozwolą Ci tak łatwo zwiększyć zasięgu w sposób organiczny. Dlatego jeśli twoja firma dobrze prosperuje, a ty zastanawiasz się nad tym, by poszerzyć swoją społeczność i zdobywać nowych klientów, to koniecznie skorzystaj z płatnych rozwiązań, jakie oferują media społecznościowe.

Myślę że w tym artykule jasno przedstawiłem sposób, w jaki powinno obchodzić się z mediami społecznościowymi oraz e-mailem. Jeśli chcesz, by twoja firma odnalazła się w świecie konkurencji, to należy korzystać z obu technologii. Zapoznaj się z artykułem raz jeszcze i dokonaj rzetelnej decyzji, co powinieneś zmienić w swojej działalności.


Avatar
Dominik Jarnot [email protected]
Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz w przemyśle poligraficznym. Został po raz pierwszy użyty w XV w. przez nieznanego drukarza do [...]
Spodobał Ci się nasz artykuł? Daj o sobie znać!
0,00 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (0)
KORONAWIRUS W POLSCE – PIXELWORK dla bezpieczeństwa Klientów i pracowników wstrzymuje działalność

Z uwagi na bieżącą sytuację epidemiologiczną oraz w związku z ogłoszeniem na terenie Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 14 marca 2020 r. stanu zagrożenia epidemicznego, w celu przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się SARS-CoV-2 oraz zabezpieczenia zdrowia i życia naszych Klientów i Pracowników, PIXELWORK od dnia 16.03.2020 r. do odwołania wstrzymuje prowadzoną działalność.

Zamknij