Jakimi narzędziami posługują się specjaliści SEO? - Agencja Interaktywna - Pixelwork.pl

Jakimi narzędziami posługują się specjaliści SEO?

Avatar
Dominik Jarnot  16 Sty, 2020   

Znudzony cztaniem monotonnych artykułów? Wypłenij krótki formularz, a bezpłatną wycenę otrzymasz jeszcze dziś! :) Wypełnij formularz

Optymalizacja strony SEO jest bardzo czasochłonna i wymaga stosownych umiejętności od specjalisty. Aby proces był przeprowadzony w bezpieczny i efektywny sposób, to potrzeba do tego odpowiednich narzędzi SEO.

Google Search Console
GSC jest narzędziem podstawowym i niezbędnym dla każdego, kto potrzebuje pozyskać informacje dot. serwisu. Google Search Console stanowi bazę, dzięki której można w sposób czytelny pozyskać podstawowe informacje o stronie. Opanowanie tego narzędzia do poziomu eksperckiego zajmie z pewnością wiele czasu. Jednakże poruszanie się w poziomie podstawowym jest w stanie przynieść również bardzo szybko korzyści odnośnie analizy i optymalizacji SEO. Informacje pozyskiwane od GSC są jedynymi oficjalnymi dostępnymi i prawdziwymi danymi od Google.

Google Analytics
Kolejne narzędzie – Google Analytics daje możliwość pogłębić wiedzę pozyskaną z GSC. Pozwala na przeglądanie zaawansowanych informacji online, udostępnia szeroki zasób raportów z możliwością filtrowania informacji, oraz analizuje problemy występujące na stronie.

Screaming Frog SEO Spider Tool
„Żaba” cieszy się niezmierną popularnością wokół specjalistów SEO. Informacje, które udostępnia to narzędzia pozwalają na wykonanie audytu danej witryny. Dzięki darmowej wersji tegoż narzędzia można sprawdzić informacje na temat linków, tytułów, nagłówków, duplikacji oraz metadanych. Można dodatkowo sprawdzić sitemapy i architekturę informacji do 500 podstron. Wersja płatna umożliwia nielimitowaną analizę adresów URL i udostępnia zintegrowane narzędzia GSC i Google Analytics. Taka wersja pozwala też na sprawdzenie pliku robots.txt. Roczny abonament za „Żabę” wynosi 150 funtów.

Senuto
Narzędzie Senuto pozwala na sprawdzenie widoczności serwisu pod kątem słów kluczowych. Na polskim rynku jest to niezbędnik SEOwca. Jeśli chcemy sprawdzić w jakim stopniu nasza strona jest widoczna, to Senuto umożliwi to w łatwy sposób. Dodatkowo pozwala na porównanie widoczności serwisu z konkurencją i eksportowanie raportu słów kluczowych. Sentuo niestety nie jest bezpłatnym narzędziem. Zakres jego opcji zależy od wykupionego pakietu. Ceny pakietów znajdują się w przedziale 99-799 zł miesięcznie.

ASPS
ASPS – (Automatyczne Sprawdzanie Pozycji Strony), dzięki niemu można kontrolować codzienną pozycję słowa kluczowego, albo sprawdzać pozycję w mobilnych wersjach serwisów. Pozwala na monitorowanie określonego słowa w wielu wyszukiwarkach. Możemy sprawdzić pozycji danych słów kluczowych u konkurencji, co wywiera u nas przewagę odnośnie informacji o naszych postępach. ASPS jest w wersji płatnej i darmowej. Forma darmowa pozwala tylko przetestować użyteczność narzędzia. Wersja płatna posiada pakiety, których ceny zaczynają się od 7zł do 85 zł miesięcznie.

Surfer SEO
Surfer SEO pozwala na swobodne dryfowanie wśród danych dotyczących analizy warstwy tekstowej. Interesującym elementem w Surferze jest Content Editor. Dzięki tej opcji użytkownik może w łatwy sposób skorzystać z optymalizacji własnego tekstu w wielu płaszczyznach. Udostępniona jest analiza ilości nagłówków, słow kluczowych i pogrubionych słów. Oferta darmowa oferuje niski zakres użyteczności. Ceny płatnych pakietów zaczynają się od 29$ miesięcznie.

Semstorm
Semstorm jest narzędziem wielofunkcyjnym. Narzędzia udostępnia możliwości takie jak: weryfikacja na dane frazy kluczowe i opcja określania słów kluczowych. Można sprawdzić jakie serwisy pozycjonują się na dane słowa kluczowe. Semstorm może okazać się alternatywą dla Senuto. Możliwości i funkcjonalność są bardzo zbliżone w obu narzędziach. Semstorm oferuje pakiety od 34 do 1450 zł netto miesięcznie.

Ahrefs
Ahrefs to bardzo ciekawe narzędzie, które pozwala na lepszą analizę informacji o profilu linków określonej strony i badanie słów kluczowych. Dodatkowo pozwala na analizę taką jak: UR, DR, linków zwrotnych, odsyłaczy do domen i jakość linków. Ciekawe są powiadomienia, które możemy otrzymać jeśli pozyskamy albo utracimy link przez naszą stronę lub konkurencji. Ahrefs nie występuje w wersji darmowej. Pozwala jednak na tygodniowy okres próbny. Ceny pakietów zaczynają się od 99$, a kończą na 999$.

Google PageSpeed Insight
To darmowe narzędzie pozwala na analizę naszej strony pod kątem szybkości. Możemy zobaczyć ogólną ocenę naszej strony, którą otrzymujemy za ładowanie witryny. Ocena serwisu plasuje się w przedziale od 0 do 100. Ciekawe są też podpowiedzi, jakie otrzymujemy po analizie strony. Dzięki tym podpowiedziom, możemy wyeliminować problemy, które spowalniają naszą stronę.


Avatar
Dominik Jarnot [email protected]
Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz w przemyśle poligraficznym. Został po raz pierwszy użyty w XV w. przez nieznanego drukarza do [...]
Spodobał Ci się nasz artykuł? Daj o sobie znać!
0,00 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (0)
KORONAWIRUS W POLSCE – PIXELWORK dla bezpieczeństwa Klientów i pracowników wstrzymuje działalność

Z uwagi na bieżącą sytuację epidemiologiczną oraz w związku z ogłoszeniem na terenie Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 14 marca 2020 r. stanu zagrożenia epidemicznego, w celu przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się SARS-CoV-2 oraz zabezpieczenia zdrowia i życia naszych Klientów i Pracowników, PIXELWORK od dnia 16.03.2020 r. do odwołania wstrzymuje prowadzoną działalność.

Zamknij