Nazwa firmy - co wziąć pod uwagę? - Agencja Interaktywna - Pixelwork.pl

Nazwa firmy – co wziąć pod uwagę?

Avatar
Dominik Jarnot  16 Sty, 2020   

Znudzony cztaniem monotonnych artykułów? Wypłenij krótki formularz, a bezpłatną wycenę otrzymasz jeszcze dziś! :) Wypełnij formularz

Zakładanie firmy to bardzo skomplikowane przedsięwzięcie, za którym podąża ekscytacja. Skoro chcesz założyć działalność gospodarczą to przypuszczam, że posiadasz wspaniały i innowacyjny pomysł. W chwili przebłysku, gdy zdecydujemy czym będzie się zajmowała firma, pozostają również formalności do wypełnienia oraz bardziej kreatywna cześć czyli nazwa firmy. Zanim podejmiemy tą decyzję musisz wiedzieć o tym, że w sprawach marketingowych jest to ważny element, więc nie podejmuj decyzji pochopnie, gdyż może to decydować o sukcesie Twojego biznesu.

Co wziąć pod uwagę
Skoro przed nami znajduje się świetny pomysł do realizacji marzeń oraz zarabiania pieniędzy, to mogłoby się wydawać, że nazwa firmy powinna opierać się właśnie o ten pomysł. Trzeba jednak zadać sobie pytanie, czy aby na pewno chcemy mieć nazwę ściśle związaną z produktem który chcemy oferować. Tak naprawdę nie znamy odpowiedzi na to, co będzie jutro, a to co jest naszym przewodnim planem, może okazać się w przyszłości dodatkiem do naszej firmy. Co jeśli za jakiś czas wymyślisz coś również innowacyjnego, ale nazwa nie będzie pasowała do realizowanego produktu lub usługi? Twoja działalność będzie się ciągle rozwijać a twoja nazwa nadal pozostanie tą samą. Ta z kolei przyniesie negatywne skutki, gdyż klienci ograniczą się tylko i wyłącznie do nazwy twojej firmy. Więc jeśli Twoja firma początkowo będzie się zajmowała stawianiem altan, a za rok poszerzysz swoja działalność o stawianie fontann, kładzeniem chodników czy budowaniem domów, to żaden z klientów nie będzie oczekiwał od firmy takich usług. Weź pod uwagę to, że zmiana nazwy firmy to nie najlepszy pomysł, gdyż od samego początku budujemy pod nią wizerunek, a o niego bardzo ciężko, więc szkoda by było go zaprzepaścić. No chyba, że altana, którą wybudowali twoi pracownicy rozleciała się po tygodniu, to w takim wypadku lepiej zmienić nazwę.

O czym warto pamiętać
Pamiętaj również, że pomimo iż stworzenie firmy będziesz początkowo opierał tylko i wyłącznie o swój kraj, to trzeba być również otwartym na stworzenie konkurencji w innych państwach. Dlatego nazwa musi być w tym wypadku przemyślana. Przede wszystkim zwróć uwagę na to, by nazwa była chwytliwa i łatwa to zapamiętania, ale zarazem nie może oznaczać w językach obcych czegoś, co będzie odpychać naszego klienta. Nazwa powinna być również prosta w wymowie. Nie może to być coś, na czym nasi klienci będą łamać język, dlatego wymyśl coś, co będzie brzmiało dostojnie, ale nie będzie kojarzyło się z dziesięcioma innymi firmami, o których konsument zdążył usłyszeć w przeciągu tygodnia. Zwróć uwagę również na to, że pod nazwą firmy będzie również strona internetowa, dlatego mając łatwą nazwę klienci częściej będą odwiedzać naszą witrynę, bez której w dzisiejszych czasach nie zaistniejesz.

Zadbaj o dobrą nazwę!
Zanim więc podejmiesz krok o decyzji nazwy firmy, postaraj się dokładnie przeanalizować, czy ta jest odpowiednia. Zawsze możesz zapytać otaczające cię grono, być może ktoś podpowie ci co możesz zmienić, albo podsunie inny świetny pomysł, który będzie dużo lepszy niż twój. Z nazwą firmy będziesz miał styczność praktycznie na każdym kroku, czy to tworząc wizytówki, czy stronę internetową. Temat trzeba przejść uwzględniając wszystkie kwestie i odhaczyć tak, byśmy byli z niej zadowoleni.


Avatar
Dominik Jarnot [email protected]
Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz w przemyśle poligraficznym. Został po raz pierwszy użyty w XV w. przez nieznanego drukarza do [...]
Spodobał Ci się nasz artykuł? Daj o sobie znać!
0,00 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (0)
KORONAWIRUS W POLSCE – PIXELWORK dla bezpieczeństwa Klientów i pracowników wstrzymuje działalność

Z uwagi na bieżącą sytuację epidemiologiczną oraz w związku z ogłoszeniem na terenie Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 14 marca 2020 r. stanu zagrożenia epidemicznego, w celu przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się SARS-CoV-2 oraz zabezpieczenia zdrowia i życia naszych Klientów i Pracowników, PIXELWORK od dnia 16.03.2020 r. do odwołania wstrzymuje prowadzoną działalność.

Zamknij