Pozycjonowanie czy Google Ads? - Agencja Interaktywna - Pixelwork.pl

Pozycjonowanie czy Google Ads?

Avatar
Dominik Jarnot  16 Sty, 2020   

Znudzony cztaniem monotonnych artykułów? Wypłenij krótki formularz, a bezpłatną wycenę otrzymasz jeszcze dziś! :) Wypełnij formularz

Wiele ludzi klika w wyszukiwarce Google na 1 pozycje linków. Możliwe, że ktoś się zastanawiał jak tam się znaleźć? Odpowiedź to pozycjonowanie. Pozycjonowanie nie zapewni wyników od razu, ale jego wyniki mogą być zadowalające po dłuższym okresie czasu.

Praca pozycjonera polega na optymalizacji strony internetowej. Co za tym idzie? Wszelkie działania mające na celu poprawienie widoczności strony w wyszukiwarce Google. Dzięki zoptymalizowaniu zyskujemy większą ilość wejść użytkowników. Dla Google ważnie jest, aby teksty były unikalne i wartościowe. Stąd też w pozycjonowaniu są one podstawą wszelkich działań. Teksty muszą być tak skonstruowane, by pozycjonowały stronę, a użytkownik chciałby je czytać. A użytkownik będzie chciał je czytać, jeśli przyniosą mu również jakieś korzyści. Trzeba starać się pisać je w dobrej jakości, muszą występować słowa kluczowe.

Ważnym elementem SEO jest również budowanie linków. Google będzie lepiej spoglądać na Naszą stronę, jeśli będą prowadziły do niej odnośniki z innych stron. Mogą to być linki z serwisów społecznościowych, blogów, katalogów lub artykułów.

Korzyściami płynącymi z pozycjonowania strony internetowej są szanse znalezienia się na topowych wynikach wyszukiwania w Google. Zwiększy to diametralnie liczbę odwiedzin. Właściwa struktura witryny poprawi współczynnik konwersji. Konwersja to nic innego jak stosunek odwiedzin do zakupu produktu lub usługi. Pozycjonowanie zacznie przynosić zamierzone efekty dopiero po kilku miesiącach od rozpoczęcia optymalizowania strony. A jej skuteczność będzie wzrastała z miesiąca na miesiąc. Dlatego płacąc agencji taką samą kwotę co miesiąc można uzyskać lepsze wyniki w przyszłości.

Kiedy wyszukujemy frazy w Google pojawiają się wyniki. Na samej górze są linki sponsorowane, które mają przedrostek „Reklama” obok linku. Żeby się tam znaleźć trzeba skorzystać z Google Ads, czyli reklam od Google.

W Google AdWords płaci się za kliknięcia, a nie za wyświetlenia. To oznacza, że będziemy rozliczani z wejść na naszą stronę. To czy wizyta odniesie zamierzone skutki w postaci zakupu produktu bądź usługi z niej, zależy od zamieszczonego przez nas kontentu na niej. Google Ads oferuje reklamy tekstowe w wyszukiwarce. Również można skorzystać z reklam graficznych lub w postaci filmiku na np. YouTube.

Porównując Google Ads do pozycjonowania, to na korzyść AdWords są natychmiastowe efekty. Jeśli nasza reklama jest profesjonalna, oraz przeznaczyliśmy odpowiednią kwotę na promowanie jej to zwyczajnie pojawimy się w wyszukiwarce jako reklama na pierwszej pozycji. Dobrą zaletą jest wybór grona odbiorców. Możemy wybrać do jakich osób ma trafić nasza reklama, o jej zasięgu lub godzinie publikacji. Dodatkowo wybieramy słowa kluczowe, poprzez które znajdziemy swoją reklamę.

Jednym z minusów Google Ads jest dobranie słów kluczowych. Jeśli popełnimy na tym etapie błąd, narazimy się na wysokie koszty, a efekt będzie znikomy. Również cena za kliknięcie nie jest stała, musimy mieć na uwadze, że kwoty za kliknięcie są zmienne.

Kolejnym z minusów może być sama reakcja użytkowników. Dużo z ludzi wyrobiło sobie nawyk by unikać reklam. Nie skupiają się na nich wcale, albo zobaczą, że link jest sponsorowany od razu z niego zrezygnują.

Podsumowując, nie ma złotego środka. Każda forma ma swoje plusy i minusy. Równie dobrze reklama z Google Ads jak i po pozycjonowaniu może zaistnieć na 1 miejscu w wyszukiwarce. Warto zaznajomić się z pozycjonowaniem, gdyż nas to nic nie kosztuje. Nie jest to forma zbędnej wiedzy, ale wiedzy, która może nam się przydać i odniesiemy w tym sukces.

Lecz jeśli nie jesteśmy w stanie pozycjonować strony samodzielnie, albo chcemy by ktoś prowadził Google Ads za nas, to warto zgłosić się z tym do agencji interaktywnej. Nasza agencja PixelWork.pl prowadzi działania związane z pozycjonowaniem i Google Ads również. Po szczegóły zapraszamy pod link o pozycjonowaniu: Link do oferty pozycjonowania stron oraz o reklamach Google Ads: Link do oferty Google Ads. Każdego klienta traktujemy indywidualnie, dlatego zapraszamy do kontaktu z nami.


Avatar
Dominik Jarnot [email protected]
Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz w przemyśle poligraficznym. Został po raz pierwszy użyty w XV w. przez nieznanego drukarza do [...]
Spodobał Ci się nasz artykuł? Daj o sobie znać!
0,00 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (0)