Wady i zalety wideo marketingu - Agencja Interaktywna - Pixelwork.pl

Wady i zalety wideo marketingu

Avatar
Dominik Jarnot  16 Sty, 2020   

Znudzony cztaniem monotonnych artykułów? Wypłenij krótki formularz, a bezpłatną wycenę otrzymasz jeszcze dziś! :) Wypełnij formularz

Każdy kto usłyszy hasło „video marketing” ten wie, że jest to reklama zawarta w materiale wideo. Po co ludzie stosują taką formę marketingu internetowego? To proste. Mają na celu wzmocnienie wizerunku danej marki, poprzez pokazanie danego produktu czy usługi. Ten rodzaj marketingu w szczególności przynosi duże korzyści, gdyż ludzie mile przyjmują udostępnione filmy czy komunikaty. Do tej kategorii nie zaliczają się tylko filmiki. Składa się to na bardzo wiele działań, które w dzisiejszych czasach, ludzie wykorzystują. Zacznijmy od tego, że do video marketingu zaliczamy video blogi, recenzje produktów czy webinary. Z takiej formy marketingu często korzystają youtuberzy, którzy w swoich filmach prezentują jakiś produkt, czy usługę.

Zalety video marketingu
Do zalet można zaliczyć fakt, iż treści video dużo bardziej angażują społeczność, niż pisanie blogów. Zwróćmy uwagę na fakt, ile komentarzy ma przeciętny blog, a ile komentarzy jest pod filmem na Youtube. Ludzie uwielbiają tą formę marketingu.

Drugą zaletą jaką reprezentuje przedstawiona forma marketingu, to emocje jakie są wstanie wywołać. Taka zabieg jest dużo łatwiejszy do przyswojenia przez ludzi, niż zwykłe czytanie. Muzyka, która jest podstawiona pod film, może wywołać dodatkowe emocje. Dobrym przykładem jest reklama Media Expert, gdzie Ewelina Lisowska zaśpiewała piosenkę „Włączamy niskie ceny”. Reklama była puszczana tak często, że dosłownie każdy pamięta tą markę z tego tytułu.

Co raz więcej ludzi jest chętnych do współpracy z różnego rodzaju markami. Video blogerzy często w swoim opisie udostępniają e-mail do współpracy. Jedni przedstawiają produkt w chamski sposób, ciągle odbiegając od tematu, przez co nie wiadomo jaka jest tematyka wideo. Inni z kolei stosują subtelną wstawkę z danym produktem, co jest jak najbardziej pozytywnym aspektem dla twórcy oraz dla produktu, który go sponsoruje.

Wady video marketingu
Pomimo, iż posiada on bardzo dużo mocnych zalet, to tak jak wszystko, posiada także wady. W zależności od popularności danego twórcy, trzeba pokryć potężne koszty za lokowanie produktu. Jedni zrobią to lepiej, drudzy gorzej. Mamy szeroką gamę twórców, w których możemy przebierać, dlatego mogę Cię pocieszyć, że zawsze mamy wybór.

Ta forma marketingu jest także czasochłonna, a za profesjonalizm trzeba zapłacić. Zanim wideo zostanie udostępnione, trzeba zatrudnić pracowników, zakupić profesjonalny sprzęt, a także zmontować film.

Nie do każdego jesteśmy wstanie dotrzeć. Trzeba mieć świadomość tego, że nadal istnieją ludzie, którzy wolą (na szybko) przeczytać jakiś artykuł lub post, niż fatygować się i oglądać kilkunastominutowy film.


Avatar
Dominik Jarnot [email protected]
Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz w przemyśle poligraficznym. Został po raz pierwszy użyty w XV w. przez nieznanego drukarza do [...]
Spodobał Ci się nasz artykuł? Daj o sobie znać!
0,00 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (0)