fbpx

Skuteczny marketing, czyli jak zwiększyć sprzedaż sklepu internetowego? Część I

Skuteczny marketing, czyli jak zwiększyć sprzedaż sklepu internetowego? Część I

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? To pytanie, zadaje sobie każdy sprzedawca, a zwłaszcza ten który prowadzi swój biznes bez większych sukcesów. Branża e-commerce rozwija się w błyskawicznym tempie i odnotowuje coraz większe sukcesy. Sklepów internetowych z dnia na dzień przybywa, a konkurencja nie śpi. Każdy ma szansę odnieść sukces pod warunkiem, że będzie wiedział, w jaki sposób prowadzić swój biznes.

Marzysz o większych zyskach? Ten artykuł jest zdecydowanie dla Ciebie.

  1. Klient kupuje wzrokiem…

Dla nikogo nie jest zaskoczeniem, że ludzie kupują wzorkiem. W ciągu zaledwie kilku sekund jesteśmy w stanie stwierdzić, czy zostaniemy na danej witrynie, czy opuścimy ją bezpowrotnie. Użytkownicy zwracają coraz większą uwagę na wizualny aspekt sklepu. Gdy potencjalny klient zobaczy przestarzałą szatę graficzną rodem z XX wieku, będzie miał ochotę opuścić nasz sklep i udać się do wizualnie atrakcyjniejszej konkurencji.

Chcąc zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym, powinniśmy go unowocześnić, czyli zadbać o jego wygląd i płynne działanie. Niezbędne jest dostosowanie naszej strony do urządzeń mobilnych. powinniśmy zadbać również o wysokiej jakości zdjęcia produktów, można też iść o krok dalej i zamieszczać materiały wideo, które są jeszcze bardziej atrakcyjne, krótka, treściwa prezentacja produktu skutecznie przemówi do podświadomości klientów. Ponad to filmy wpływają na większą ilość zmysłów, jasne jest, że bardziej wolimy oglądać niż czytać. Warto także rekomendować najczęściej sprzedające się produkty – tak zwane bestsellery. Dodatkowym atutem będzie skupienie się na opisach produktów, unikalny, ciekawy i wartościowy opis nakłoni do zakupu danego produktu.

  1. Intuicyjna droga do zakupu

Często jest tak, że właścicielowi sklepu zależy tylko na tym, żeby sklep po prostu był, i tyle. Nie zwracając uwagi na proces zakupowy i wygodę użytkowników… “dodałem produkty, da się kliknąć, więc powinny się sprzedawać”

Jak więc zwiększyć usability sklepu internetowego?

Dostosowanie witryny do urządzeń mobilnym jest tak ważne, bo zwiększa usability sklepu internetowego, zwłaszcza odczuwalne na urządzeniach mobilnych. Zastanów się, czy Twoja strona jest łatwa w obsłudze – czy droga do zakupu jest zrozumiała i wygodna dla użytkownika?

Poproś znajomych o dokonanie zakupu i zobacz, jak sobie radzą – jeżeli pojawią się kroki które budzą wątpliwości, koniecznie je popraw.

  1. Zastosuj sprzedaż wiązaną, czyli cross-selling i up-selling

Najprościej mówiąc, pierwsza opcja czyli cross-selling to proponowanie produktu związanego z tym który aktualnie kupuje klient, podczas kupna obuwia może to być pasta do butów.

Druga opcja, up-selling, to zachęcanie klienta do większego zakupu. Świetnym przykład jest restauracja McDonald, w której podczas kupowania zestawu pytają:

“Może jednak skusi się Pan na większy zestaw? dodatkowo w jego skład wchodzą powiększone frytki i napój, to jedyne 3.99 więcej 🙂 “

To nie tylko sprzedaż droższego zestawu, up-selling to również sprzedaż większej ilości produktu, korzystają z tego sposobu m. in. producenci piwa oferując tak zwane “czteropaki” pojedyncza sztuka kosztuje 2,00zł, a czteropak kosztuje 5.99zł, więc wychodzi 1,49zł za sztukę, często klient decyduje się na wersję w czteropaku ponieważ sądzi, że bardziej się opłaca, bo wychodzi taniej za sztukę, ale tak naprawdę wydaję o 4,00zł więcej w danym momencie.

A co Ty możesz zaoferować klientowi w swoim biznesie, by wydał więcej pieniędzy niż zakładał?

  1. Uwielbiamy gratisy!

Gratisy potrafią działać bardzo zachęcająco, możemy postawić na drobne dodatki do wszystkich zamówień, lub zwiększać ich ilość wraz z rosnącą ceną zamówienia. Przykładowo, kiedy zamówienie klienta wynosi 160 złotych, a od 200 złotych jest kuszący gratis, bardzo często ulega on pokusie i dobiera dodatkowe artykuły.

  1. Profesjonalny marketing kluczem do sukcesu?

Jeśli poważnie myślisz o swoim sklepie, warto zainwestować w usługi agencji interaktywnej, która pomoże Ci zadbać o zwiększenie sprzedaży na każdym etapie funkcjonowania Twojego sklepu. Profesjonalnie prowadzony marketing, zwiększy sprzedaż wielokrotnie, dlatego też, oszczędzanie na tym elemencie nie jest najlepszym pomysłem.

Dziękuje za przeczytanie pierwszej części mojego artykułu, już wkrótce druga część, wyczekujcie!

Share this post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *