fbpx

Po co mojej firmie media społecznościowe? – jak zacząć i jakie są ich korzyści?

Po co mojej firmie media społecznościowe? – jak zacząć i jakie są ich korzyści?

Media społecznościowe górują w całym Internecie. Każdy z nas na całym świecie korzysta z Social mediów takich jak: Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn lub YouTube. W prywatnych celach zapewniają one nam rozrywkę bądź zajęcie na jakiś czas. Szukamy na nich informacji, nawiązujemy nowe kontakty, wymieniamy własne doświadczenia. Jednak istnieje drugie – bardziej przydatne zastosowanie mediów, jakim jest używanie ich w celach pozyskiwania klientów naszej firmy.

Wiele małych, średnich oraz gigantycznych przedsiębiorstw korzysta z mediów społecznościowych. Jest to uzasadnione, z uwagi na fakt, że wszyscy dążą do pozyskania nowych klientów. Firmy dzięki Social media otwierają sobie kolejne ścieżki pod dobro własnego biznesu. Na podstawie mediów społecznościowych powstał Social media marketing, czyli reklama w mediach. Promoting online jest bardzo skutecznym narzędziem pozyskiwania nowych klientów i interakcji. Korzystanie z usługi promocji online, nie jest też drogie. Dlatego warto zainwestować trochę pieniędzy w swoje istnienie w Internecie. Jednakże można również samemu poświęcić czas na prowadzenie swoich profili.

 

Jakie są korzyści wynikające z reklamy w mediach społecznościowych?

 

Przede wszystkim dzięki reklamowaniu swojej firmy docieramy do wiele większej liczby klientów. Promowanie swoich produktów lub usług w mediach, nie jest trudne, a pozwala nam na kompletne odmienienie rozwoju naszego biznesu.

Im bardziej będziemy promować naszą firmę w social mediach, tym bardziej podniesiemy rozpoznawalność swojej marki. Pozytywny odbiór klientów i przypadkowych ludzi w mediach ma ogromne znaczenie. Przykładowo, jeśli ktoś natknie się na logo naszej firmy, które jest dość znane to od razu będzie miał pozytywne myśli związane z naszą marką. Co może się przełożyć na zwiększeniu odbioru naszych usług i produktów.

Tworząc profile w mediach społecznościowych zwiększamy również naszą wiarygodność i zaufanie ludzi. Klienci inaczej będą patrzeć na nas, jeśli będziemy posiadać rozwinięte profile, które są dobrze odbierane w mediach. Ponadto pomagamy klientom w zaznajamianiu się z naszą marką. Ogromnym plusem jest fakt, że każdy wszędzie może sprawdzić opinie o nas, a jeśli dbamy o naszych klientów, nie ma się czego obawiać, ponieważ opinie o nas będą bardzo dobre. Z czasem ilość opinii będzie rosła. Co jest znacznym plusem, zważając na fakt, że zwiększymy sobie tym samym odbiorców.

Należy wspomnieć, że media społecznościowe posiadają funkcję kontaktowania się z ludźmi. Odbiorcy, klienci są w stanie napisać do nas wiadomość na którymś z portali w sprawie naszego produktu i usługi. Być może są zainteresowani kupnem czegoś od nas?  Mogą wysyłać zapytania do nas o produkt, opisać swoje zadowolenie, czy prosić o rozwiązywanie zaistniałych problemów. Warto nie lekceważyć kontaktu z ludźmi, gdyż jest on kluczowy w drodze do dobra naszego biznesu.

 

Warto też wspomnieć o kosztach związanych z prowadzeniem social mediów. Samo prowadzenie jest darmowe, założenie kont firmowych nic nas nie kosztuje. Poświęcamy jedynie swój czas i kreatywność na rozwijanie profili. Należy do tego podchodzić z wielką starannością, gdyż jakościowe posty i grafiki mają ogromny wpływ w mediach. Owszem, można wykupić płatne reklamy, ale nie jest to warunek konieczny. Można skorzystać z tego, jeśli w firmie nie ma czasu bądź osoby, której powierzone są obowiązki związane z mediami.

Warto zaznaczyć fakt, że media społecznościowe wspierają SEO naszej firmowej strony, ponieważ niewiele osób zdaje sobie z tego sprawę. Im więcej będziemy posiadać kont w mediach i im lepiej będziemy nimi zarządzać to sprawimy, że podniesiemy pozycję naszej strony w wyszukiwarce. A co za tym idzie, dodatkowo uzyskamy ruch.

 

 

Jak zacząć prowadzić media społecznościowe?

 

Przede wszystkim należy wybrać platformę, na której będziemy opierali rozwój naszych mediów. Możemy skorzystać z wielu dostępnych. Pamiętaj jednak, że każde medium funkcjonuje inaczej i nie można rozwijać kont tak samo na wszystkich stronach. Przykładowo, jeżeli rozwijamy fanpage na Facebooku należy dostosować się do czasu publikacji treści. Nie możemy wstawiać postów o obojętnej godzinie. Dlaczego tak? Ponieważ są określone godziny, w których ludzie przebywają najczęściej na Facebooku i są również takie, w których jest bardzo mało osób. Dlatego, aby osiągać dobre wyniki w zasięgach treści, trzeba publikować posty w określonych godzinach. Dla Facebooka warto publikować posty w godzinach 12-15 w dni robocze, a w weekendy w godzinach 12-13. Jest to względnie ważna uwaga, gdyż nasze treści zyskają znacznie większy odzew niż kiedykolwiek. Najwięcej osób przebywa pod wieczór na Facebooku. Ale lepiej nie dodawać postów w godzinach wieczornych. Dodając post po południu jest w stanie się rozwinąć do godzin wieczornych, gdzie osiągnie szczyt swojego zasięgu. W przeciwnym wypadku, dodając post wieczorem, będzie „widoczny” tylko przez kilka godzin, ponieważ w późniejszych godzinach będzie noc, a jak wiadomo – ludzie muszą wstać rano. Jeśli chodzi o kontaktowanie się z naszymi odbiorcami, czyli odpisywanie na wiadomości, komentarze etc., warto starać się odpowiadać w jak najszybszym czasie. Im szybszy odzew na wiadomości odbiorców, tym bardziej pokazujemy klientom, że zależy nam na nich.

Prowadząc Instagrama starajmy się przesyłać jakościowe posty z profesjonalnymi zdjęciami i często dodawać relacje. Relacje pozwolą na interakcje z ludźmi. Im staranniej podejdziemy do tematu, tym lepsze wyniki osiągniemy. Warto również  odpowiadać ludziom w komentarzach i na wiadomości, gdyż wielu ludzi korzysta z tej platformy

Platforma YouTube jest nieco trudniejszym typem social media. Wymaga ogromnego nakładu czasu w jakość naszych filmów. Tworząc filmy musimy się skupiać na długości video, naszej kreatywności oraz jakości filmu. Ponadto taki film trzeba obrobić, co nie jest łatwym zadaniem. Jeśli chcemy, by nasz film był bardzo starannie zmontowany musimy poświęcić ogrom czasu bądź zapłacić montażyście za taką usługę. Niestety nie jest to zbyt tanie.  Rozwijanie YouTube również należy do czasochłonnego procesu. Zyskiwanie nowych subskrybentów jest również bardzo trudne. Ale jeżeli ktoś się zdecyduje na taką formę social media to wyniki mogą być bardzo owocne. Dlatego warto się zainteresować YouTube ’m, jeśli ktoś będzie dysponował dużą ilością czasu przeznaczonego właśnie dla niego.

 

Jaka jest alternatywa prowadzenia mediów społecznościowych?

 

Możemy prowadzić swoje profile samodzielnie, ale możemy też skorzystać z pomocy agencji zajmujących się marketingiem mediów społecznościowych. Jest to bardzo popularna opcja, gdyż wiele firm nie dysponuje czasem na zajmowanie się tego typu sprawami. Koszty powierzenia i rozwoju swoich profili są atrakcyjne i wprost proporcjonalne do osiąganych wyników w mediach społecznościowych. Warto zainteresować się takim sposobem reklamy. Nasza firma specjalizuje się w rozwoju profili na platformach: Facebook, Instagram, LinkedIn. Zachęcamy do sprawdzenia naszej oferty na: https://pixelwork.pl/media-spolecznosciowe/. W razie pytań serdecznie zapraszamy do kontaktu z nami.

 

 

Udostępnij artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.