Spis Treści
- Digital empathy – pierwszym trendem marketingu internetowego
- Zwiększona sprzedaż online – drugim trendem marketingu internetowego
- Zbudowanie świadomości marki – jako trzeci trend marketingu internetowego
Trendy w marketingu internetowym w 2021 roku
Rok 2020 był rokiem nieprzewidywalnym i trudnym. Przez wzgląd na pandemię wiele dużych jak i małych przedsiębiorstw aby przetrwać kryzys musiały szybko zmienić swoją strategię marketingową i przenieść swoje usługi do internetu. Pandemia uwidoczniła błędy firm, którymi było brak systematycznej analizy, nikła lub zerowa relacja z klientem online oraz nieprzystosowanie firmy do funkcjonowania w internetowym świecie. Obecnie mamy początek 2021 roku i pewnie wiele osób patrząc na aktualny rozwój wydarzeń na świecie zastanawia się jakich trendów w digital marketingu możemy spodziewać się w tym roku.
Zanim przejdziemy do kilku trendów, które będą najważniejszymi w roku 2021, warto zatrzymać się na chwilę, przeanalizować działania przeprowadzone przez Ciebie do tej pory i wyciągnąć wnioski.
Chciałbyś z nami porozmawiać? Chętnie pomożemy Ci wybrać odpowiedni typ usługi dla Twojego biznesu!
Agencja Reklamowa Pixelwork – Kontakt
Digital empathy – pierwszym trendem marketingu internetowego
Digital empathy jest pierwszym i zarazem podstawowym trendem, który polega na wykorzystaniu podstawowych zasad empatii (takich jak poznanie emocji i okazanie współczucia) w tworzeniu technologii zwiększającej wrażenia użytkownika. Cyfrowa empatia bezpośrednio przekłada się na sukces Twojego biznesu, ponieważ Twoje relacje z klientami są jednym z głównych czynników, które skłonią potencjalnego konsumenta do skorzystania z usług jakie oferujesz. Zachęcisz lub stracisz, wszystko zależy od Ciebie i Twojego podejścia.
Sytuacja jaka powstawała w ubiegłym roku doskonale pokazała, że klienci zmuszeni do skorzystania z usług online w znacznej mierze decydowali się na wybór marek, które były im dobrze znane i z którymi czuli się bezpiecznie. Akcja przeprowadzona w zeszłym roku, która miała na celu wspieranie lokalnych gastronomii i biznesów pokazała jak silnym narzędziem jest przywiązanie klienta do marki.
- Jako Agencja Reklamowa, stworzymy wizerunek Twojej firmy. Zapraszamy do kontaktu.
Zwiększona sprzedaż online – drugim trendem marketingu internetowego
Duży wzrost zakupów online wymusił wprowadzenie konkretnych zmian w istniejących jak dotąd sklepach internetowych, które nie spełniały wymagań konsumentów. Na tworzone lub przebudowywane strony i sklepy internetowe zostanie nałożony jeszcze większy niż dotychczas nacisk na przyjazny wygląd, łatwe poruszanie się i dobrą funkcjonalność sklepu. Sporego znaczenia nabiorą również treści znajdujące się w witrynie (szczegółowe opisy produktu oraz opinie zadowolonych klientów).
Dobrym rozwiązaniem dla każdej firmy, będzie również uproszczenie konsumentowi drogi zakupowej oraz wydłużenie czasu zwrotu zakupionego towaru. Takie udogodnienia powinny skutecznie zachęcić potencjalnego użytkownika do złożenia zamówienia.
- Nasza Agencja Reklamowa, również zajmuje się profesjonalnym tworzeniem stron i sklepów internetowych. Zapraszamy do kontaktu.
Zbudowanie świadomości marki – jako trzeci trend marketingu internetowego
Zudowanie świadomości marki jest kolejnym trendem, który nabrał większego znaczenia w ubiegłym 2020 roku i z pewnością będzie nabierał go nieprzerwanie również w aktualnym roku. Aktywne i przede wszystkim strategicznie przemyślane
prowadzenie mediów społecznościowych będzie głównym narzędziem do kontaktowania się z obecnymi klientami, jak i pozyskiwaniem zupełnie nowych potencjalnych grup odbiorców. Dzięki działaniom w kanałach społecznościowych, możemy poznać oczekiwania i potrzeby klientów oraz zbudować trwałą relację opartą na zaufaniu. Pozwól by ludzie poznali Twoją markę, odpowiadaj na pytania zadane w komentarzu oraz angażuj użytkowników publikowanymi przez Ciebie treściami.
Social media stają się również świetnym miejscem w którym można dokonywać zakupów, np. podczas prowadzenia transmisji na żywo lub dzięki dostępnej na Facebooku sekcji Marketplace. Warto również wspomnieć, że Facebook planuje dalszy rozwój social commerce, który umożliwi dokonywanie zakupów bezpośrednio już w aplikacji!
- Twoje działania w ubiegłym roku nie przynosiły efektów i chciałbyś to zmienić? Skontaktuj się z nami!
Podsumowanie
Udało się! bardzo cieszymy się, że dotarłeś do końca tego wpisu!
Zauważyłeś błąd w artykule, albo brak ważnej treści? A może wręcz przeciwnie, artykuł okazał się bardzo pomocny i znalazłeś wszystkie potrzebne informacje? Daj nam o tym znać i ⭐ oceń nasz artykuł.